8. 1. 2012.

Više me ne plaši sutrašnjica

MILAN BLANUŠA::: BEOGRAD :::

Od 385 prijavljenih, priznanja za vrhunski doprinos nacionalnoj kulturi, odnosno kulturi nacionalnih manjina (tzv. nacionalne penzije), dobilo je 46 umetnika.
U „Službenom glasniku” su upravo objavljena njihova imena.

Iako se sve drži u „strogoj tajnosti”, nešto uvek procuri u javnost. Tako je bilo i ovog puta. Pokazalo se da je tačno da su slikar i profesor emeritus Milan Blanuša (ovu titulu nosi samo nekoliko penzionera koji nisu akademici) i naš, izvesno je, najpopularniji kustos Nikola Kusovac zaista ispali iz selekcije.
- Konkurisao sam prvi put ove godine, jer sam od prošle godine penzioner. Uvek očekujem neprijatne vesti, zapanjim se kad se dogode prijatne - kaže za „Blic” slikar Milan Blanuša, pošto je saznao da ga je nacionalno priznanje mimoišlo, dok kustos Nikola Kusovac kaže da od države u ovom teškom trenutku nije ništa ni očekivao.
- Nisam razočaran jer nikada nisam ni tražio nacionalnu penziju. Ove godine su me na konkurs prijavili plemeniti ljudi iz ULUS-a koji su znali da ću penziju, ako je dobijem, pokloniti nekoj porodici koja teško živi na Kosovu i Metohiji.
Nije radna biografija važna onima koji dodeljuju nacionalne penzije, već ideološka podobnost - objasnio je Nikola Kusovac.
- Prvo ću da tužim sve odgovorne ministre za sve ove godine moje duševne patnje. Raspisali su javni poziv, a ne poštuju ga. S obzirom na njihovo diskreciono pravo da nekog dodaju ili oduzmu, neka meni samo napišu zašto sam odbijen. Neka mi članovi komisije odgovore samo na jedno pitanje: ko ima moje reference - kaže Milinko Stefanović, majstor fotografije.

(izvor --- BLIC)

Нема коментара:

Постави коментар