3. 6. 2012.

Žiri odlučio da ne dodeli neke Sterijine nagrade

(komentari čitalaca)

N

Samo ime Kokan dovoljno govori o njemu.
Ko si ti da se ljutis i govoris kako neces tamo da ucestvujes. Pa nije ti Atelje 212 tvoja dedovina. Ako nisu imali kome da dodele nagradu, ti malo sedni pa razmisli zaso je to tako.
Uopste ne razumem nekog ko se zove Kokan sta mu u ovoj odluci nije jasno i skandalozno.

Gledalac
Bravo Kokane!
Konacno da neko javno progovori o ovoj sramoti koja se zove Sterijino Pozorje, gde se dele u krug po principu "ja tebi, ti meni" nagrade, i gde konflikt interesa prirodna pojava, a jedini kriterijum nagrada INTERES, sto dokazuje i ova odluka zirija. O tome da se ne dodele nagrade za scenografiju, kostimografiju i glumu, mogu samo da postavim pitanje - sta je ona najbolje u predstavi koja je dobila nagradu za najbolju predstavu? Posto se vec propagiraju predstave bez glumaca, hoce li nam teoreticari Sterijinog pozorja uskoro propagirati i predstave bez predstava!

gare
Konačno sam imao priliku da pogledam toliko hvaljenu i nagrađivanu predstavu Ateljea 212 Otac na službenom putu, i neću da kažem da je predstava loša, ali nije ništa spektakularno, niti zaslužuje toliku pažnju, i došao sam do zaključka da ovaj što tripuje da je postao vlasnik Ateljea samo radi na marketingu, a pozorište vodi u propast-ista priča je bila i sa predstavama Kosa i Gospoda Glembajevi, o kojima se pričalo na sva zvona, a radi se zapravo i ispodprosečnim predstavama-tako da ovaj čovek nema pravo glasa pošto je od jednog vodećeg pozorišta u Srbiji napravio mesto koga se groze svi doajeni našeg glumišta (prave političarima rođendane...reče pre neki dan sjajna Tanja Bošković, član Ateljeovog ansambla - ženi je muka od situacije koja tamo vlada)!
Druga predstava Ateljea na ovom pozorju (Plodni dani) jeste bleda kopija predstave Čekaonica od pre dve godine, sa gotovo istom autorskom ekipom!
A što se tiče Pozorja-ono je stvarno dotaklo dno - počeo je sistematski da ga uništava Ivan Medenica svojim idejama i promenama koncepta festivala sa poluvekovnom tradicijom, tako da ovi sada samo nastavljaju kontinuirano jedan započeti posao-strašno je to kakave se predstave selektuju na najznačjaniji festival u zemlji, baš strašno! Ovo je nekada bio festival domaćeg dramskog teksta, a poslednje 2-3 godine polovina takmičarskih predstava nema teksta-o čemu se zapravo radi!
Ima ona izreka: Ako želiš da uništiš jedan narod - prvo mu uništi kulturu! Mislite o tome....

ZAK-Prijepolje
Ako od nedodeljenih nagrada nema niko ko zadovoljava propise Sterijinog festivala ili ako je nedodeljivanje znak da su ispod pozorisnog stvaralastva onda cu podrzati ziri. Zasto se mora dodeliti nagrada ili nagrade samo da bi se zadovoljila forma ? Ako je zasluzena pozdravimo,ako nema pozitivne strucne ocene tada nema ko da se ljuti.Navikli smo na svim manifestacijama da delimo i nagradjujemo bez ikakva reda i ukusa ,kao sto se dele i ona politicka ordenja /uh !/ pa nam sada ovo izgleda atak na kulturu i stvaralastvo.Svi znamo kako se dele nagrade i neka se stane na kraj ovome i neka je dobiju samo oni koju su i ZASLUžILI.
Bravo žiri !

gix
Odgledao sam sve predstave i mogu slobodno da kažem da je Pozorje svake godine sve lošije i lošije.
Predstava Radnici umiru pevajući je može se reći najbolja od ponuđenog,ali da li ima nivo za Sterijinu nagradu, to je pravo pitanje (ako se osvrnete unazad pa vidite koje sve fenomenalne predstave nisu dobile tu nagradu)! Interesantno je da selektor na Pozorje dovede 7 predstava-takvih da žiri ne može da dodeli ni 4 glumačke nagrade-toliko o selekciji-i od ove tri što su dodeljene jedna je "nategnuta"!
I na kraju kakve su to predstave- kad nema kostima, scenografije, glumaca (a gotovo sve su bile takve) - to je pravo pitanje-ko pravi te predstave, za koga ih pravi, a sve to od državnog novca građana Srbije!!!

NS
Ko je gledao predstave video je i da su scenografija i kostim bili gotovo nepostojeci. A tamo gde ih je bilo, bili su cista ilustracija.
To sto Mladenovic prica nema veze sa zdravom pamecu, ranije se desavalo da ne bude dodeljena nagrada za najbolju predstavu ili za dramski tekst tako da je tema cetvrte glumacke nagrade potpuno deplasirana.


Aca
Ako predstave nisu na nivou Pozorja, zasto onda uopste i postoji Pozorje? Zasto onda nisu odlucili da ove godine nema festivala? Ko ih je selektovao, doveo i na taj nacin unizio uzviseno Pozorje? I da li se na ovaj nacin, ne dodeljivanjem nagrada, motivisu umetnici da i dalje rade?
Ma sve je to u stvari nebitno i glupo i sluzi samo da se upotpuni necija biografija, dobije nacionalna penzija i neki poslic od Hartefact fonda. Ili clanovi zirija vec rade za fond...

gix
Zato što je to festival sa tradicijom, igra se već 57 godina uzastopno i nije imao diskontinuitet ni u najkriznijim vremenima, i zato što se tako nešto ne prepušta grupici ljudi koja će svojom voljom, svojim ukusom i svojim "naprednim" idejama da uništi nešto kao što je Sterijino pozorje-to je ovde problem-ko selektuje predstave i na koji način, odnosno po kojim kriterijumima-potpuno je moguće da se desi da jedna pozorišna sezona bude loša i da konkurencija bude loša-nije to nezamislivo, ali da se poslednjih nekoliko godina na festivalu (pre svega domaće drame) forsiraju neke kvazi predstave bez dramskog teksta, bez kostima, bez uloge, bez svega onoga što pozorište jeste-predstave koje nemaju nikakvu vrednost i kvalitet (tačnije kojima se divi samo grupica ljudi-kritičara i kvaziintelektualaca)-e to je već simptomatično!

A-neko-lud
Bitno je da žiri dodeli 7 nagrada Hartfondu, i gle čuda nevladina, transparentna organizacija sa prvim nastupom na festivalu. E i kultura nam je toliko jeftina.
"BRAVISIMO" za žiri!

Sale
Ovaj Kokan Mladenovic poziva da se ukine Pozorje. Pa da, ukinucemo preduzeca, prestati da radimo, da se bavimo kulturom, samo zato sto neko nije dobio nagradu. Najbolje da nagradu za najboljeg mladog glumca dodele nekom ko ima 40 godina samo zato sto postoji takva nagrada. Konacno da neko kaze da nesto ne valja i da treba promeniti.
Konacno da u Srbiji NEKO NE DOBIJE NAGRADU. U vremenu kada se sve namesta, kupuje i "sredjuje", neko je imao hrabrosti da bude svoj.
Gledao sam predstave i nista posebno nisam imao da vidim.

Maki
I ne treba da dodele!! Kome da je daju? Ovi novi mladi glumci glume kao na skolskim priredbama za 8. mart Antitalenti sve do jednog! Svi su poludeli za filmom Montevideo..nisam je gledala ni 5 min i vec mi se na prvoj sceni utroba okrenula. Al' naravno, u Srbiji je popularna Karleusa itd. odavno ovde vise nema osecaja za ono sto vredi, tako je i na filmu.
Znam da ce zbog ovaj kometara mnogi da se pobune, ali, kako nekom objasniti da nije pametan i da nema nikakvog osecaja!

Ana
Ja sam gledala sve predstave i ne razumem zasto recimo nije dodeljena Sterijina nagrada za glumu Vlastimiru Djuzi Stojiljkovicu? To je stvarno vrhunska uloga i veliki glumac, stvarno sramota!!!! I sta to znaci nismo imali kome, nismo imali mladog glumca, a s druge strane dodeljena je Specijalna Sterijina nagrada citavom ansamblu Novosadskog pozorista! Znaci da su svi dobri, zar ne? Pa zar medju njima nema mladih glumaca?
Sad se vidim svi pozivaju na losu produkciju i lose predstave, a u najavi Sterijinog i obrazlozenju selektorke nije uopste tako pisalo.

Trt
''Ne možemo kriviti selektora ili žiri što nismo ponudili umetnički kvalitetnije, bolje, zanimljivije, rizičnije i hrabrije predstave...''
Kakva apsurdna izjava. Naravno da ne mozemo kriviti žiri, ali selektorku (Ksenija Radulovic) jedino i mozemo. A koga drugog... Nisam valjda ja izabrao predstave. Katastrofa.


Pssst
Ne branim stav Lečića i cele komisije za dodelu nagrada ali imam protiv ovakvog neprofesionalnog istupa Kokana Mladenovića koji je sebe na ovaj način stavio na neki nepostojeći pijedestal sa koga hoće da ga skinu. E, nije tako i treba se zapitati šta je to što je dovelo do ovakve odluke žirija. Samo dostojanstveno, molim! A to, izmedju ostalog znači da se ne dovodi u pitanje dalji opstanak Sterijinog pozorja!

nina
Zašto nije bila nagrada publike(ako žiri nije bio sposoban da odluči), za mladog glumca, scenografa i kostimografa. Ma nije moguće da u okviru festivala nisu mogle da se dodele i te nagrade.
U buduće treba postavljati članove žirija za svaku nagradu.

Po meni je sporan sam izbor predstava. Kriva je gospođe koja je vršila selekciju. Gledala sam je na televiziji i ponašala se kao da joj je cilj da izostavi sve dobre predstave. Koja je svrha Sterijinog pozorja?
Evo citat sa interneta : "Sterijino pozorje je visokostručna pozorisna institucija za unapredjivanje nacionalnog pozorisnog izraza i dramske knjizevnosti. Osnovano 1956. u Novom Sadu ..."
Da li ono promoviše i unapređuje nacionalni teatar i dramskuknjiževnost?
Da li ostvaruje svrhu?

drainac
O nedodeljivanju nagrada. Na Olimpijadi, sticajem okolnosti, ne ucestvuje Bolt, ni prva garnitura trkaca. Konkurencija katatsrofa. Ali, u toj ocajnoj konkurencijio, neki jadovan iz Prigrevice stigne prvi. Znaci li to da mu nece dodeliti zlatnu medalju? Vrednuje se ono sto se takmici. I kako sjajna mlada glumice Bargamo dobije Sterijinu za ulogu u pocetnickom komadu, a ne dobije kao mlada glumica? Ona je apslovnet FDU:?
I jos niz pitanja necemu sto je nekada bio respektabilan festival.

Kakav transfer blama. Nakon sramote sa tzv. politickim teatrom zvanim "Zoran Djindjic", ovaj covek se usudjuje da nekog omalovazava, a ni sam nije rezirao dobru predstavu, godinama unazad. Svaka njemu cast na ranijim dostignucima, Kokan je nagradu za zivotno delo dobio u 30-tim godinama, ali njegovo ponasanje i ta arogancija celokupnog miljea iz Ateljea 212 je prevrsila svaku meru. Nema tu T od teatra, niti postovanja prema necemu sto je pozorisna scena u Srbiji nekada bila.
Samo napred Sterijino Pozorje i grad Novi Sad, nadamo se prestonici kulture 2020.


ALI
Dobro, neka bude i to da je Kokan vodjen interes Ateljea i da je uvek bilo po malo "ja tebi, ti meni" metoda, ali zaista se zapitam kada se desi da, u selekciji najboljih ostvarenja srpskih pozorista, odabranih valjda savesno, nijedan autor ne zasluzuje da mu se dodeli ovako vazna ngrada - pa bila ona za kostim, scenografiju, glumu?! Da li je odista moguce da nijedna od najboljih predstava iz proslogodisnje srpske pozorisne produkcije ne zavredjuje Sterijinu nagradu u ovim kategorijama?!
Kakva je onda to selekcija, kakvo je onda to pozoriste u Srba i/ili kakvi su to kriterijumi zirija?!


Iza svega stoji Ivan Medenica sa svojim "novim pozorišnim tendencijama" kojima će uništiti pozorište (zdušno pomoći planskom i sistematskom uništavanju kulture - na visokom nivou)...u to sam sasvim siguran, Hartefakt lobi i druga malobrojna ali veoma odlučna i lobistički jaka kvazi-intelektualna družina iz Beograda (mislim da svi znamo ko je u pitanju). Na tome se vrlo ozbiljno radi, osam sati dnevno, sedam dana u nedelji - ozbiljan posao ljudi! Dok mi ovde negodujemo (a i šta ćemo drugo?).
Pogledajte "Deset strategija manipulacije ljudima" Noama Čomskog...i pronađite za ovo odgovarajući broj od ponuđenih deset. Ja sam sve ovo, pa i mnogo više od ovog (sve šta nam se dešava) našao u svih deset tačaka. Pozdrav!


(izvor -- -BLIC)

Нема коментара:

Постави коментар