21. 3. 2012.

Demokratija i kulturna razmena u K.C. Rex

(E-mail prepiska između Milana Mijatovića, Poezin
i Dušice Parezanović,
koordinatorka programa u REX-u)


Dušice pozdrav,
U organizaciji Udruženja građana Poezin, izdat je zbornik underground poezije "Glavom o beton". U ovom zborniku su zastupljeni autori i autorke koji uglavnom pišu uličnu, underground poeziju. Imena ti ne znače mnogo, ali da nabrojim: Jovana Baćanović (Beograd), Ivana Rašić (Beograd), Srđan Teofilović (Kragujevac), Ivan Tomić (Kragujevac) i Nenad Stakić (Novi Sad). Ivana Rašić ti je poznata, izdali su joj knjižicu na Pesničenju.
Trenutno imamo ambiciju da pokrenemo neprofitnu, izdavačku delatnost i u postupku je registracija privredne delatnosti Poezina (izdavanje knjiga). U okviru "Poezin Etikete", planiramo veći broj naslova iz oblasti underground poezije i proze u nameri da od prodaje obezbedimo novac za nova izdanja u budućnosti.
Knjiga je završena (cip, isbn i štamparija). Nameravamo da napravimo promociju "Poezin Etikete" i Zbornika u nekom primerenom prostoru za takvu namenu. Dala si mi broj telefona da se čujemo, ali je možda bolje preko mejla, da bih mogao da prenesem sve pojedinosti.
Mi bismo organizovali promociju krajem marta ili početkom aprila, pa nas zanima da li možemo da dobijemo u Reksu termin za promociju od 19h uveče. Mislim da je komotno da imamo prostora mesec dana u odnosu na naš dogovor a verujem da i tebi to odgovara zbog slobodnih termina u Reksu.
***

Dragi Milane,
Izvini na kasnom odgovoru – imala sam rok za neki izvestaj koji je bio prilicno stresan a onda otputovala na regionalni sastanak sa koga se vratih nocas, pa evo tek sad odgovaram uz konsultaciju sa mojom koleginicom zaduzenom za koordinaciju aktivnosti u nasem prostoru. Na zalost, nemamo slobodnih termina sve do kraja aprila, prebukirani smo vec ugovorenim programima.
Takodje, volela bih samo da napomenem da ne znam koliko bi ti REX odgovarao za ovaj tvoj program kao prostor, jer vec podrzavamo Pesnicenje koje ima iste aktivnosti kao i tvoj projekat, pa bi to zbunjujuce i za publiku i za nas urednicku politiku.Nadam se da ces uspeti da nadjes adekvatan prostor za promociju i da cemo se videti na njoj!
Pozdrav u ime REX-ovog tima,
Dusica

***
Draga Dušice,
Čovek uvek nauči nešto novo, pa eto i ja nakon ovog tvog mejla.
Koliko sam razumeo, zbunjujuće je ako se napravi promocija knjige poezije, zato što je u Reksu Pesničenje i to bi zbunilo publiku a i vaš urednički koncept bi postao konfuzan. Znači, svaka druga organizacija koja ima neki poetski projekat, biće odbijena, jer bi se publika zbunila što nije taj projekat u organizaciji Pesničenja u Reksu.
Ja sam mislio da je Reks otvoren za nove projekte i za ljude i organizacije koji žele da ponude nešto novo i drugačije, ali očigledno sam pogrešio.
Meni nije problem da nađem prostor u Beogradu. Čak naprotiv. Mene je zapravo zanimao odgovor ljudi iz organizacije Reksa :)
Pozdrav i sve najbolje.
Milan

***
Dragi Milane,
Nema mesta tvojoj ljutnji. REX jeste otvoren za nove saradnike koji nude nesto novo i drugacije, ali koncept Poezina veoma lici na koncept Pesnicenja i posto vec podrzavamo Pesnicenje nekoliko godina, smatram da bi odrzavanje jos jednog vrlo slicnog poetskog programa bilo suvisno. Sto ne znaci da neki drugi poetski program koji ima svoj originalni pristup nije dobrodosao.Razlog odbijanja ovog tvog predloga je u prebukiranosti termina u REXu do kraja aprila. Moje misljenje je dato u napomeni za projekat Poezin, sto ne znaci da sa nekim drugim projektom ne mozes da se javis i da ga izvedes u nasem prostoru. Iako odbijamo ovaj predlog, cenim tvoju energiju i entuzijazam u promociji novog poetskog izraza.U prilogu ovog emaila saljem formular koji mozes da ispunis ako budes zeleo u buducnosti da radis sa nama neki drugi projekat.
Srdacan pozdrav,
dusica


***

Draga Dušice,
Promocija underground zbornika baš i nema neke sličnosti sa večerima otvorenog mikrofona koje drži Pesničenje. Promocija underground zbornika nije ni mesečni događaj, niti ima bilo kakve sličnosti sa mesečnim događajima poezije koji se odvijaju u Reksu u organizaciji Pesničenja.
Podsetiću te na promociju Bundolo zbornika u Reksu koju smo organizovali Siniša Stojanović i ja. Iako je i tada egzistirao program Pesničenja u Reksu, održana je promocija Bundolo zbornika, jer promocija knjige je jedno a mesečni događaj otvorenog mikrofona je sasvim drugačiji tip događaja. Tu nema sličnosti. Kako je tada to bilo OK? Šta se promenilo u međuvremenu?
Poetski program koji je "odbijen" u Reksu, apsolutno nema nikakve sličnosti sa programom Pesničenja. Ovo čak nije ni program, već jedno veče gde se promoviše knjiga. Ne vidim paralelu i sličnost u ovakvom događaju sa mesečnim programom gde je naglasak na izvođačkim sposobnostima izvođača na sceni. Mi ne nudimo mesečni program i takmičenje sa Pesničenjem, već se radi o običnoj promociji knjige u organizaciji udruženja građana. Možda smo pogrešno shvaćeni, ali nam nije namera da bilo koga ugrožavamo, a naročito ne Pesničenje.
Poezin nema ambiciju da uđe u Reks ni na mala, ni na velika vrata. Jednostavno se radilo o promociji knjige, sličnoj promociji koja je održana za Bundolo zbornik. Tada si ti bez problema odobrila veče Bundolo poezije i proze u Reksu. Mi nikoga ne ugrožavamo, tako da ne razumem gde postoji sličnost u onome što smo ponudili kao "jedno veče" u Reksu.
U svakom slučaju, svako ko je čuo za ovu vašu odluku, u najmanju ruku je bio začuđen. Ja sam već obezbedio alternativu za Reks, ali nije meni do Reksa, već da se stvari nazovu pravim imenom. Mislim da grešiš po ovom pitanju i da će vreme pokazati da na ovaj način kultura postaje klub za odabrane, nebitno da li je to politički ili bilo koji drugi ključ odabira. Mislim da na ovaj način samo se povećava stepen nerazumevanja. Ja nisam taj koji može tebe i tvoje saradnike da ubedi u suprotno, ali bar sada više nemam iluzija.
Pozdrav i sve najbolje,
M. Mijatović

(izvor --- FACEBOOK)

Нема коментара:

Постави коментар