
Film je, možda, hteo biti izvesnim komentarom na nedavnu prošlost, ali ga je, u ovoj plačevnoj dolinici svakako, demantovala sadašnjost. Em su svi akteri filma, manje-više, hvala na pitanju dobro, zdravo, bublasti, srećni i nelustrirani (dva tri izuzetka tek potvrđuju tu neslavnu regulu), mirno žive svoje dane, ako su penzioneri, a ako nisu - onda su na Devedeset dvojci. Tamo, naime, vole pogledati na genocid sa vedrije strane: isto ti je to što si palio sveće između Dvorova novembra devedset prve ili hrabrio momke da prikolju još malo njihovih, a zna se i zbog čega, zbog onog notornog đerdana od dečjih prstića i one patinirane školske lobanje na astalu ispred sveštenika-lažova.
Tek što je utihnuo medijski zov jagoda i krvi, eto nama „infotejmenta“ na srpski način, to jest na onaj provereni način zbog kojeg više ne odlazim u onu emisiju: da me demokratska čaršija tapše po ramenu zato što sam veća faca od pravdatelja koljaštva, baš i nije neko postignuće. A ni nikakav korak za demokratiju.
Borin je film prikazao jednu situaciju, ali ga se ne može vrteti po školama, na, uzmimo, predmetu Građansko vaspitanje, ako to još postoji. Ne zato što ne bi trebalo, nego zato što nije potrebno.
Dovoljno je upaliti televizor i latiti se novina.
(izvor --- BLIC)
Нема коментара:
Постави коментар