31. 5. 2012.

Direktoru škole se dopada sporna knjiga o Noletu

(Komentari čitalaca: Ogi + Ognjen+...)

Evo još komentara povodom zbirke stanovitog B. Bakovića iz Vrbasa.
Komentarišu: Kajmak, Ogi, Ognje i još poneko...

Kajmak
Ma dopada se njemu novac koji je ili ce dobiti od prodaje iste deci. By the way koliko je ili koliko košta "pesmarica"o đoletu?

ogi
@Kajmak :
Blagoje Bakovic je ugledan pesnik , kad to kazem nepricam na pamet jer iza njega stoje prelepe pesme i silne potvrde u vidu prestiznih nagrada. Nesto se o njemu nije pisalo jer kad je neko dobar to i nije vazno i pecamo prvu priliku da ga popljujemo. Mi smo narod koji ima polozeno iz pljuvanja a da hvalimo necemo jer kome je to interesantno.Blagoje je bogat covek jer ima divnu porodicu i najzlatniju decu. Zaradio je svojim beskrajnim radom i talentom da moze lepo da zivi. Sramotno je ljudi kako se ponasate. Blagoje svaku srecu ti zelim jer te cenim a posebno tvoj rad koji sam prilicno ispratila. Procitajte ljudi ponesto pa onda pricajte. U nekim zbirkama je zajedno sa nasim velikanima rame uz rame , malo li je.


wqqqq
@ogi :
Pesnik je nacionalista..da bude jos gore propagira kockanje i hoce da se obogati na tudji racun!!!!!!!!!!
Na zapadu ne prolazi krsenje autorskih prava!!

Ognjen
@ogi :
Kome govoriti? Onima koji nikada ni čuli nisu za našeg pesnika koji je u poslednjih deset godina pobrao najviše priznanja kako u zemlji tako i u inostranstvu. To su ljudi koji prvo popljuju pa će potom da razmisle po kome, možda i da pročitaju pesmu, ko zna? Njima je slaba uteha što se i gospodin Ršumović pohvalno izrazio o pesmi.
Mi smo čudo, čudo neviđeno!

smile
@Ognjen :
Svi vi, koji branite ovog pesnika, ne navodite njegovu najpoznatiju pesmu, ili stih makar, koji ga je proslavio, pa bih vas molio, a nadam se da cete postici konsenzus, da me (javnost, neupucenu) informisete.

Lobotomija
@Ognjen :
E ako je on "pobrao" najvise nagrada sa ovakvim pesmama, onda nam je knjizevna kritika svojim kriterijumom dotakla dno. Mozda je bolje da sami sebe ukinu.
Rsumovic odavno ne pretstavlja neki veliki autoritet. Ovde se pojavljuje i kao urednik, naravno da nece "skociti sam sebi u stomak."

maxcar
muka mi je od ovakvih direktora koji su u dilu sa raznoraznim prodavcima magle, koji posecuju skole. Ko to bre dozvoljava? Skola je skola, a te sarene laze na pijaci nek prodaju!

sasa
@maxcar :
lično poznajem dotičnog direktora on je oličenje vrednoce ,poštenja, pameti, i svega lepog i dobrog bivši reprezentativac u atletici otac troje dece i podstanar još uvek i ako je direktor dugo vremena. pesma je možda bljak ali mnoge stvari u školstvu su bljak pa se ne diže tolika dreka malo svi spustite loptu!!!
;-)


Ja
@sasa :
Nema to veze da li je direktor podstanar ili nije, jednostavno ne želim da se knjiga uvaljuje mom detetu. To je nisko i nepošteno. A pesnik je velikosrbin u onom smislu koji je netolerantan prema drugima.

Mama
Meni se pesma svidja ali mislim da nije za malu decu ili nize razrede. Nisam pratila prethodne vesti oko ovoga, ali smatram da se bezveze dize tolika prasina. Da li svi brizni roditelji kontrolisu casopise koje citaju njihova deca? Znate, ima raznih poruka i obuka u magazinima za mlade (kako momku uz pomoc usta i jezika staviti kondom?!potpuno sam bila zgranuta) do sasvim bezazlenih. Da ne davim, roditelji vaspitavaju decu, pesnici inspirisu, razvijju mastu, ljubav prema pisanoj reci i uveseljavaju. Volite i vaspitavajte vasu decu. Ne vodite ih u kladionicu na pivo, sok i sportsku prognozu (ili kako se to vec zove). I citajte zajedno sa njima, pa necete imati nedoumica sta je poezija i umetnost a sta ne.

Nemanja
@Mama :
Znaci, posto ima i casopisa koje deca mogu bez kontrole da citaju, onda nema razloga da se nista vise kontrolise, pa cak ni to sto skole promovisu. Kakvo je to razmisljanje?! Sve ili nista. U tom slucaju, posto ne moze sve, onda cemo nista? Svasta.

Mama
@Nemanja :
Nemanja, poenta mog komentara je da svakako treba kontrolisati(na zalost) svoju decu, ali pre svega, vaspitavati ih. Ako vi ne objasnite svom detetu da je kladjenje lose i vodi u bolest zavisnosti, ko ce? Pesnik ima svoju slobodu da pise o onome sto je njemu interesantno i vazno, a mi, citaoci, imamo slobodu da nam se nesto svidi lil ne. Svaki roman, prica, pesma, imaju svoju poruku, dobru ili losu. Mi kao roditelji od samog rodjenja nase dece moramo da ih vaspitavamo i usmeravamo na prave vrednosti. Nema potreba da se dize ovolika prasina oko jedne pesme. Ona je posledica a ne uzrok. Ako se od pocetka bavite svojom decom, nemate razloga da mislite da ce 1 pesma o kladionici lose uticati na njih. Svaki ozbiljan roditelj ce se sloziti sa mnom.
Molim, nemojte biti povrsni u citanju komentara, a svakako ne u vaspitanju dece.

Ljakse
@Mama :
U pravu si. Digli su toliku dramu oko jedne pesme iz neke knjige. Deca od kuce do skole prodju pored 100 kladionica, nesto ne verujem da ce knjiga bas da utice na njih.. A siguran sam da sva ova dzeva samo reklamira knjigu. Da se ne pise o tome, masa ljudi ne bi ni znala za za sve ovo..


Levi
Велики сам обожавалац Нолета, толики да сам га гледао на турнирима ван земље. У песми нема ништа увредљиво за и према Нолету али има горка истина према друштву у коме живимо! Деца нам се коцкају, кладионице пуне деце а и њихових родитеља, оне се јавно и громогласно рекламирају, резултат је катастрофалан. Не знам шта би са Градоначелниковом ујдурмом ономад, да кладионице не смеју бити близу школа и да ће се затварати оне које буду дозвољавали малолетницима улаз. Нолетов пример да само рад и самопрегор дају врхунске резултате би требало да децу усмери на поља образовања, спорта и културе!

Posmatrac
Direktor škole je, inače, profesor fiskulture (bivši student DIF-a) i njegov smisao za poeziju je na tom nivou...
Ršumović, naš poznati pesnik, verovatno nije ni čitao zbirku pesama ovog stihoklepca, što bi kao urednik morao, ali ko će sve to da čita... Ako njega nije sramota da se to pubčlikuje, nema nam pomoći. Pre će biti da je tu neki "aranžman" u pitanju, nego između direktora i pesnika
Pesnik Baković (laureat, ali nikad čuli za njega) nije ni za komentar.

Vuk
@Posmatrac :
Prvo pesnik se ne pise velikim slovom,drugo taj za koga nisi nikad cuo je dobio ,, Vukovu nagradu'' za 2010. godinu.
A evo sa vikipedije jos malo: Добитник је међународне награде Савеза писаца Русије „Константин Симонов“, за књигу изабраних песама „Пут“, објављене на руском језику. За укрепљење међународних културних и духовних веза,добитник је награде Међународне асоцијације витезова, са златном медаљом и ликом Николаја Федоровича Федорова. За укупно дело, а за верно служење отаџбинској литератури, Савез писаца Русије, Подружница Московских писаца и преводилаца, доделила му је награду „Антон Павлович Чехов“. За књигу песама „Чеховљев кофер“ Савез писаца и преводилаца евроазијских држава и Савез писаца Русије, Подружница московских писаца, доделила му је награду „Владимир Мајаковски“.[1] Министарство за културу управе града Москве, доделило му је међународну награду „Златно перо“ 2011 Песме су му превођене на двадесет осам језика. Заступљен је у преко педесет антологија наше поезије на српском и страним језицима, у оквиру Антологије српског песништва двадесетог века, на руском језику са педесет песама. Уврштен је у лектиру и читанке.

roditelj
Direktori su se u novosadskim osnovnim školama više nego osilili. Samo o tome naravno ne sme javno da se govori jer će deca roditelja koji larmaju biti javno žigosana i do kraja svog školovanja proganjana.
Zato je pametnije ćutati i istrpeti sve njihove mahinacije i dilove sa knjižarima, turističkim agencijama u vezi sa preplaćenim ekskurzijama i slično.

Abadon
Direktor bi mogao recimo da bude direktor mesare ili shef sale u menzi... kakav je to direktor skole??? Knjiga je obicno smece bez obzira sto je o Noletu. Ja cu da napisem 40 takvih pesama za 2 dana bez po muke... ej, covek sme za sebe da kaze da je pesnik... budi bog s nama... jos i nadradjivan...
reci nemam


(izvor --- BLIC)

Ršum

Ljubivoje Ršumović: U pesmi ništa nije sporno


Urednik ove zbirke, naš poznati pesnik Ljubivoje Ršumović smatra da ni u spornoj pesmi, kao ni u drugim delovima zbirke nema sadržaja koji bi mogli štetiti deci.
- Kladionica i klađenje ovde su pomenuti u jednoj vrsti metaforičnog saopštavanja, bez ikakvog nagovaranja usmerenog ka deci. Sve što se saopštava jeste „možete se kladiti da će Nole pobediti“, i ja tu ne vidim ništa sporno - kaže Ršumović.
Pisac knjige Blagoje Baković kaže kako u spornoj pesmi ne propagira kockanje, jer „da sam takav, ne bih bio roditelj“.
- U toj kladionici se niko ne kladi, to je antikockarska i antiporočna pesma. Pozivam svakog da pročita pesmu i da proveri šta ona propagira. Niko nije zabrinut što su kladionice pored škola i blizu zgrada gde žive deca - kazao je Baković.
(izvor --- BLIC)

Prosvetna inspekcija ispituje okolnosti prodaje "poeme o Noletu" u školama

(komentari čitalaca)

bivsi-skolarac
Išao sam u osnovnu skolu sredionom 80-tih godina pa su se i tada prodavala knjige pojedinih pisaca u skoli. Evo npr imam nekoliko knjiga koje su potpisali neki poznati autori cak je jedan dobitnik znacajen nagrede od pren neku godinu, ili neki glumci koji su citali stihove ili govorili delove tih pesama. A da ne pricamo kada npr neki profesor srpskog predlozi da djaci kupe neki pravopis, gramatiku..... od nekog autora ili cak tu knjigu prodaje preko skole.
Tako smo svi u osnovnoj kupili neki pravopis na kraju skolovanja a u srednjoj gramatiku a u osnovnoj smo kupil i neki kao hemijski lenjir sa nekim formulama.

lila
Nije ovde samo pitanje ove knjige! Ovi iz inspekcije se prave malo blesavi!!! Dete mi je u prvom razredu jedne novobeogradske skole!!! Bar dva puta nedeljno (na pocetku godine je bilo svakodnevno) u njegovoj torbi nalazim razne flajere, reklame, pokusaje da se roditeljima izvuce lova!!! Uciteljica na cas pusta razne likove koji reklamiraju kojekakve gluposti, nekakve kvazi edukativne igre veoma problematicnog kvaliteta!!! Donosio je kuci i knjige! Ko to dozvoljava?! Ja sam dete poslala u skolu koju svi mi finansiramo, da uci a ne da bude izlozeno marketingu!!! Ulazna vrata skole su oblepljena reklamama za hiljade kurseva, sportova,...koji se papreno placaju!!! Ali ne i za neku besplatnu sekciju i sl.
Katastrofa!!!

milena
Lepo je da sportisti budu uzor nasoj deci. Ali da sportista bude opevan u pesmi - to prvi put cujem. Mnogo sam knjiga procitala, poeziju itd. itd. ali ovo sto sam sad procitala je stvarno smesno. Ovaj pisac kao da nema neku drugu inspiraciju. Neka procita malo Ivu Andrica, Desanku Maksimovic, Tolstoj itd.itd. pa nek vidi kako se pise poezija i proza.Ko o cemu oni o Noletu.
Najbolje i ABECEDAR da se zove NOLE.

BP
Није ме мрзело па сам погледао ко је Благоје Баковић. Импресивна биографија, библиографија, бројне награде, беседе... А онда сам пожелео да прелистам коју његову реч па и да га чујем (youtube). Оно што сам нашао, запањило ме је - човек који бледо опонаша Добрицу Ерића, вишеструки је лауреат. Како је то могуће? Ко су ти који му доделише оволика признања? Шта се ту бодовало: стартна позиција? пролазно време? долазак на циљ? боја дреса? Остао сам у недоумици, али и пожелео да се ова галама не заврши само на леђима веселог Благоја, јер он је само "добро прошао" у једној лошој партији покера која се деценијама игра на српској књижевној сцени. Са друге стране, волео бих да родитеље, који су дигли буку око "кладионице" у песмуљку, ставим на полиграф и да ми одговоре на питање: да ли сте икада пред дететом (кога сада штитите од Благоја) попунили тикет? Због оних неколико који би прошли на детектору лажи, све ово има смисла, али због велике већине лицемерних, ово носи и задах дволичја. Ако кладионица није појам за основца, када грађанин Србије треба са њим да се сретне јер очигледно је да мора (кад-тад). Разлог: држави кладионица - треба! Зато молим савесне и брижне, који гарант на детектору не би прошли, да ме обавесте - у ком узрасту је дозвољено бавити се (генерално недозвољеном и штетном) коцком?
Питам коментаторе, јер онај коме питање треба да буде упућено - мудро ће ћутати, без ДА и без НЕ, чекајући да се прашина коју Благоје диже - слегне а кладионице наставе да черупају.


(izvor --- BLIC)

BUKVAR SLOBODNOG INTERNETA

BUKVAR SLOBODNOG INTERNETA
The Alphabet of FREENTERNET!

Poziv svim kreativnim građanima interneta za stvaranje alfabeta slobodnog interneta
Novi Sad, 29. maj 2012.
Festival Еxit i A3 Format grupa pozivaju dizajnere i sve druge kreativne građane interneta da se uključe u stvaranje knjige „The Alphabet of Internet“. Biće to jedinstvena knjižica koja će grafički i tekstualno objasniti neke od najvažnijih pojmova koji se tiču interneta i slobode.
U poslednjih godinu dana svedoci smo da se pod raznim izgovorima i na različite načine pokušava ograničiti internet kao globalni prostor slobodnih komunikacija i slobode izražavanja bez premca u istoriji.
Internet je milione, čak milijarde ljudi učinio slobodnijim kroz pristup znanju i globalnim komunikacijama. Demokratizovao je svetsku javnost i manipulaciju činjenicama učinio težom.
Internet je još uvek novi fenomen koji se menja brže nego što je te promene moguće predvideti. Blagodeti interneta koriste i oni koji se bave organizovanim kriminalom, širenjem etničke mržnje i pedofilijom i u tom smislu razni zahtevi za izvesnu regulaciju su logični.
Međutim, onima koji internet žele da potčine sopstvenim ekonomskim i političkim interesima u interesu je da svako ograničavanje slobodne komunikacije predstave kao napredak u bezbednosti naših života i imovine. Internet se brzo menja i zbog toga nije uvek lako razumeti namere i posledice različitih inicijativa za regulaciju interneta. Aktivisti širom sveta ipak su u proteklih godinu dana uspeli da se mobilišu i zaustave nekoliko po slobodu pogubnih inicijativa.
Mi smo izabrali 26 pojmova koji se često pominju kada se govori o internetu i slobodi.
Oko značenja mnogih od ovih termina vode se rasprave i bitke, a različita upotreba i zloupotreba ovih pojmova osnova su mnogih restriktivnih zakonskih rešenja koje predlažu razne interesne grupe.

Pozivamo sve mlade i kreativne građane interneta da nam se pridruže sa vizuelnim rešenjima za jedan od ponuđenih pojmova. Jedan rad treba da grafički predstavi jedan od izabranih pojmova.
Najbolji radovi biće štampani u knjižici-publikaciji „Alphabet of Freenternet“ koju ćemo deliti posetiocima Exit festivala. Konkurs je otvoren od 29. maja do 20. juna. Radove treba dostaviti kao vektorske fajlove (AI, PDF, EPS) u A6 formatu i dve boje (crna i crvena) na e-mail adresu freenternet@exitfest.org.

Autori izabranih radova biće obavešteni do 25. juna i biće nagrađeni ulaznicom za predstojeći Exit festival koji će se održati od 12. do 15. jula u Novom Sadu.

The Alphabet of FREENTERNET:
A - Anonymity
B - Blasphemy
C - Content
D - Decentralization
E - Equality
F - Free Software
G - Globalization
H - Hacking
I - Intellectual Property
J - Jurisdiction
K -Kopimism
L - Lulz
M - Meme
N - Net Neutrality
O - Open
P - Privacy
Q - Quote
R - Remix
S – Share
T - Terrorism
U - Universal Declaration of Human Rights
V- Virus
W - Wiki
X – XXX
Y - You
Z – Zine

30. 5. 2012.

6. BEOGRADSKI FESTIVAL POEZIJE I KNJIGE "TRGNI SE! POEZIJA!"

::: BEOGRAD :::
Од мај 30. у 6:00по подне до јун 3. у 7:00пре подне
UK Vuk Karadžić, španski bar Casa Garcia

TRČAĆU DOVEK
IVAN RASTEGORAC

TRGNI SE! POEZIJA! 06
6. BEOGRADSKI FESTIVAL POEZIJE I KNJIGE
30/05 – 02/06/012
UČESNICI
Pesnici
Kolja Mićević (Francuska/Srbija), Paskal Peti (Francuska/Velika Brtianija), Nina Živančević (Francuska/Srbija), Ivana Milankov (Srbija), An-Helen Atianese (Finska), Aleksandar Skidan (Rusija), Gokčenur Č. (Turska), Slađan Lipovec (Hrvatska), Vladimir Martinovski (Makedonija), Ana Seferović (Velika Britanija/Srbija), Siniša Tucić (Srbija)...
Prevodioci - Biserka Rajčić (poljski), Slavica Agatonović (švedski), Mirjana Petrović (ruski), Milan Dobričić (engleski), Vesna Gazdić (turski)...
Književni kritičar - Tamara Krstić
Street Art
TKV
Organizatori
Treći Trg i Poezija
Treći Trg
Direktor festivala: Dejan Matić
Art direktor: Dragana Nikolić
Koordinatori: Milan Dobričić, Ana Rostokina, Marija Panajotović, Aleksandar Mandić
*Prateći program festivala: prodajna izložba i berza knjiga poezije, svakog dana festivala od 12 do 21 h u UK „Vuk Karadžić“, Bulevar kralja Aleksandra 77a.
------
četvrtak 31. maj
12h – SUSRET U FRANCUSKOJ 7:
Kolja Mićević, Paskal Peti, Nina Živančević, Ivana Milankov, An-Helen Atianese, Aleksandar Skidan, Gokčenur Č., Slađan Lipovec, Vladimir Martinovski, Ana Seferović, Siniša Tucić...
Francuska 7
16h – VISLAVA ŠIMBORSKA (1923 – 2012):
dokumentarni film „Sometimes Life Is Bearable“, režija Katažina Kolenda-Zaleska, 2009 (na poljskom sa engl. titlovima, trajanje 74 min.)
uvodna reč Biserka Rajčić

18h – RAZGOVOR S PESNIKOM:
Paskal Peti, Nina Živančević, Ivana Milankov, An-Helen Atianese, Vladimir Martinovski, Milan Dobričić, Slavica Agatonović, Tamara Krstić, Ana Rostokina, Dejan Matić

20.30h – ČITANJE POEZIJE:
Ivana Milankov, Aleksandar Skidan, Slađan Lipovec, Gokčenur Č.,

UK „Vuk Karadžić“, multimedijalna sala
Bulevar kralja Aleksandra 77a

petak 1. jun
16h – VISLAVA ŠIMBORSKA (1923 – 2012):
dokumentarni film „End and Beginning – Meeting Wislawa Szymborska“, režija Džon Albert Jansen, 2011 (na poljskom sa engl. titlovima, trajanje 55 min.)

18h – RAZGOVOR S PESNIKOM:
Aleksandar Skidan, Siniša Tucić, Slađan Lipovec, Ana Seferović, Gokčenur Č., Mirjana Petrović, Vesna Gazdić, Tamara Krstić, Ana Rostokina, Dejan Matić

20.30h – ČITANJE POEZIJE:
Paskal Peti, Ana Seferović, An-Helen Atianese, Nina Živančević, Vladimir Martinovski

UK „Vuk Karadžić“, multimedijalna sala
Bulevar kralja Aleksandra 77a

subota 2. jun
16h – VISLAVA ŠIMBORSKA (1923 – 2012):
repriza filmova

19.30h – ZNACI S NAKOVNJA:
Happyning Kolje Mićevića:
- Lirska istorija muzike
- Koncert s Ce-De
- Spaljivanje Đordana Bruna
i druge kompozicije K. M.

Završno čitanje: Paskal Peti, Nina Živančević, Ivana Milankov, An-Helen Atianese, Aleksandar Skidan, Gokčenur Č., Slađan Lipovec, Vladimir Martinovski, Ana Seferović, Siniša Tucić...
UK „Vuk Karadžić“, scena Kult
Bulevar kralja Aleksandra 77a

24h – Moj Trg: Za šankom:
muzički nastup Vladimira Martinovskog

španski bar Casa Garcia, Kraljevića Marka 19

29. 5. 2012.

Svaki dinar na Noleta... Nego šta!

(KOMENTARI ČITALACA)

Aca-zmaj
Originalno,nema sta,i deco, kad stavljate pare odaberite igru manje gemova,veca je kvota. :))))))))

parapapa
i nama su uvaljivali sve i svasta u skoli isto tako.. nosili smo stari papir pa to lepo skola proda, placali djacki dinar koji zavrsi u nekoj kafani, ko ne donese cvece ili poklon uciteljici za 8 mart bio je sikaniran od iste, vodili evidenciju gde nam rade roditelji pa trazili protekcije i usluge..
ee jadno obrazovanje.

Maja
Moji roditelji, kao i ja su ucitelji bili po 40 godina i nikada nisi uzeli ni dinar od djaka, a kamolo sikanirali djake zbog poklona bilo kojom prilokom/povodom. I dan danas, 20 godina posle penzionisanja su veoma postovani u svojoj sredini.

Toni
@Maja :
Ne veruju ti ni deca u vrticu, o cemu pricas ? Nemoj da se lazemo.

Marry
@Toni :
E kako me nervira kada za svaku glupost u školstvu uvek okrivljuju nastavnike. Nastavnici su poslednja rupa na svirali u obrazovnom sistemu. Nastavnici se ne pitaju uopšte oko toga koliko je teško danas biti nastavnik. Nemaš pravo glasa, pojedina deca se ponašaju bahato, a ti ne smeš ni da ih prekoriš, jer će, oh Bože, dete da doživi nervni slom, iju! Trebaš im biti i nastavnik i majka i drugarica. A gde je tu uloga roditelja? Je l nastavnik treba da preuzme ulogu roditelja? Ok, može, slažem se, ali onda nam dajte puno pravo koje imaju roditelji.

oto-fon-schtuka
@Maja :
Mogu da potvrdim gospodjo Majo da moja uciteljica nikada ni dinar nije uzela od dece, ali znam i za drugacije primere iz tog vremena. To se totalno promenilo u sadasnjem veku, kada je sledeca generacija isla u skolu. Da li bi mogli da razresite misteriju sta se desavalo sa starim papirom, u ta davna vremena skupljanim za ekskurzije, na koje naravno nikada nismo otisli?

Papir
@oto-fon-schtuka :
Ja sam jednom odneo gomiletinu papira do otkupnog mesta i za to dobio nekih deset dinara, dakle nema šanse da se plati ekskurzija od te siće. Ali su bar deca vežbala nošenje tereta pa su bila u dobroj kondiciji.

Josarian
@oto-fon-schtuka :
Vec dugo, Ministarstvo obrazovanja ne sluzi nicemu. Ministar obrazovanja profesor na Mega-bleji. Pa sta ocekujete.

pazi-ovamo
nema u srbiji skole u kojoj nastavnici,ucitelji,profesori nisu valjali kekec,poletarac i ove knjige sto placaju porez na sund! lapaju takodje od ekskurzija.prvi pismeni zadatak u skoli je na temu "sta radi moj tata"! na fakultetima je jos gore...svaki nazovi profesor ima svoje skripte i knjige i ne daj boze da si ucio iz neke druge! kad uzmes u obzir policiju,sudstvo,politicare i ostale na bilo kakvom polozajcicu....mislim da bi nova vlada napravila dobar potez da ozvanici korupciju!
prvo,ubirali bi porez a drugo ne bismo se tolko brukali!

George-Carlin
@pazi-ovamo :
Kekec, Poletarac, Zeka, Tehničke novine- sve je to bilo državno, o kakvim ti parama i podmićivanju pričaš?
Tada jedino nije bilo knjiga o sportistima, a ni kladionica..

Kakve veze ima djacki dinar i star papir s ovim sto se desilo???A lepo sam ja rekao,stavice njega i u crkveni kalendar mesto Sv.Nikole.

Bojan
Bolje da se klade na noleta nego da uzimaju drogu, ne daj Boze da sede na ladnom betonu
:))

ogi
Sta ste kidisali na coveka pa poenta je da deca treba da se ugledaju na Novaka i nezaboravite da je Blagoje Bakovic extra pesnik koji je dobio najveca priznanja za svoj rad i rusku prestznu nagradu . Pozabavite se pravim problemima u smislu droge i onoga sto je pogubno za nasu decu a ne tumaciti nesto sto nema veze sa mozgom.
Nedam na mog Vrbasana jer je ponos Vrbasa.

Vulkan
Ne ulazeci u sadrzaj pjesme i ozbiljnosti poruke da se djeca klade, a posto Vas komentar navodi na to, moram da pitam po cemu je to Novak Djokovic lazni idol?Momak koji je primjer rada, reda, discipline u onome sto radi i koji je najbolji u tome(nije bitno sto je to tenis) nije dovoljno dobar da bude primjer dijeci kako se radom moze ostvariti mnogo u zivotu?!Ko to treba da bude uzor djeci?Politicari nasi vajni?!Pjevacice?!"Starlete"?!.Djokovic nema veze sa ovom pjesmom, niti je pisao, niti trazio, a sto mnogi danas zloupotrebljavaju njegovo ime, je vec druga stvar.Cini mi se da mnogima u Srbiji smeta to sto Djokovic ima na dresu zastavu(ko razumije shvatice) i ne stidi se da kaze ko je i odakle je, a to je "grijeh" u danasnjoj Srbiji, jer se mnogo bolje kotiraju "umjetici"i "inteligencija", koja cim poleti sa Surcina smislja kakvu pricu da proda vani, a koja se zasniva, uglavnom, na kritikama vlastite zemlje.

Sandra
@Vulkan :
Da, nekome kao da je u interesu da novine stvaraju negativan odnos prema Novaku. On gleda svoja posla, ako nam je dosadio ne moramo citati o njemu, ne vidim problem. Niko ne mora ni da navija za njega ako nece.

mina
Nije problem Nole, nego javasluk i nebriga ministarstva. I nije istina da su nekada deci u skoli prodavale samo kvalitetne enciklopedije, evo ja se secam, a isla sam u osnovnu sredinom osamdesetih, da su nam prodavali kojekakve prirucnike o stetnosti cigareta, pa pretplate na razne novine za decu (samo je vesela sveska vredela), knjige pesama iz NOB-a i kvazi enciklopediju 1000 zasto 1000 zato. Secam se i da su nam uciteljice i nastavnice skoro svake nedelje prodavale neke humanitarne markice. Posle u visim razredima, obavezan odlazak na sajam knjiga, da profesori uzmu dnevnice, bez ikakvog plana, preporuke, retki su kupovali knjige, uglavnom se trcalo u mek, a vidim ni danas nema razlike samo sto klinci idu u trzne centre... doduse, i da hoce ne mogu u muzeje.

Mic
@mina :
Sestro, ja ne znam sta je tebe interesovalo, ali 1000 zasto 1000 zato je u vremenu pre interneta bila nevidjeno korisna i nevidjeno interesnantna knjiga koga je prodata u koceznati koliko miliona primeraka sirom sveta. sve sto si navela sluzi na cast skolstvu u kome si ponikla. uostalom, iako se ne zlazem sa tobom, ne poricem da si ipak sela i o celoj stvari razmislila.
a ko danas kod nas zavrsi skolu, ni toliko ne moze.

goran
@Mic :
Knjigu 1000 zasto 1000 zato su vise citali roditelji nego deca, realno knjiga je u to vreme bila odlicna (i sada verujem da je 80% stvari iz nje relevantno), a za sve ostalo je zena napisala u pravu je, i tada su nastavnici i ucitelji, verovatno pod dirigentskom palicom direktora, zloupotrebaljavali decu.

nesto-drugo
Pita nastavnica mladog Džona:
"Šta želiš da budeš kad porasteš?"
"Srećan".
"Ne, nisi shvatio pitanje"; kaže nastavnica.
" Ne, nego vi niste dobro shvatili šta je život", Džon će njoj.

nesto-drugo
Mislim da je ovo rekao pok. Džon Lenon (nisam potpuno siguran), ali nije Jovan, i ako je šala u pitanju.


babazvaka
treba da se stidi i pesnik i izdavac ove knjige!! Uzas.... A i Nole bi trebao da se oglasi povodom ovoga. Sramotno je da se njegovo ime pominje u pesmicama koje decu navode na kocku...:(

@babazvaka :
kolko znam izdavač daje neku nadoknadu Noletu jer koristi njegovo ime.Zakon zabranjuje da se koristi nečije ime bez saglasnosti te osobe.

Dejan
@babazvaka :
Da sam ja Nole, tužio bih ovog pesnika zbog korišćenja njegovog imena i lika bez dozvole. Ne zbog nekih para, nego zbog ovakvih sramotnih pesama!

Zorg
@babazvaka :
Odakle Nole zna ko sta pise i gde se njegovo ime provlaci? Ovim bi trebala da se bavi prosvetna inspekcija, ako tako nesto uopste postoji i obavlja posao koji im je dat
Pa nije Nole Veliki Brat :)

gde-zivis-covece
predstave knjige koje se dele na kvarno,slikanje u zabavistu za malu maturu,narucivanje knjiga u skoli po principu ko da vise,pa posle se ucitelj pogubi pa nezna sta sledeci cas da radi.
ekskurzije su prica za sebe.
sistemski smo dotakli dno pa se jos valjamo i kopamo da jos vise propadnemo

a-fiskalini
Jel dobije dete i fiskalni racun kad plati knjigu?! Kakva manipulacija decom, idu na varijantu da dete odnese knjigu kuci pa ce roditelje biti sramota da je sutradan vrate.
Ja samo znam da ce moje dete biti nauceno da takvo "smece" ni ne donosi kuci, a znace sta da kaze i "cikama i tetama" koji uvaljuju ovakve gluposti!

Wasp
@a-fiskalini :
Slažem se, a ima i goreg. Tako su kod mene u osnovnoj školi, neke 2000/1. godine otprilke, prodavali jednu knjigu, a po principu "Moraš odmah da kažeš da li hoćeš ili nećeš, ali samo da znaš da će ti trebati". I tad je ispalo da treba da uzmeš knjigu a da ni ne pitaš roditelje, potpuno suprotno onome čemu su me učili, da bih na kraju na pitanje da li mogu prvo roditelji to da vide rekli "Jeste, pa da kopiraš a nama sutra vratiš knjigu i ne kupiš". I na kraju, od tridesetak đaka, samo nas troje je nismo kupili, i ne mogu da kažem da mi je ikada zatrebala. U stvari, u kasnijim godinama se ispostavilo da je ta knjiga, nekakva izuzetno skraćena gramatika srpskog jezika, u stvari prepuna greški, da nema nikakvo odobrenje ministarstva i slično. Zaista, neko bi trebalo da kontroliše šta se sve prodaje po školama.
Mnogo bolje iskustvo sam imala sa kupovinom knjiga jedne novosadske izdavačke kuće preko kataloga i narudžbenica - nastavnica svima podeli te kataloge, roditelji vide, i ko hoće hoće, ko neće - ne mora, nikakvih problema, nikakvog izdvajanja dece tu nije bilo.

predlažem da se drvenim olovkama crta Nole da se lakše obriše kad neko drugi bude prvi u nekom drugom sportu.To će biti uskoro.Kad smo bili svetski prvaci u košarci svaki veći parking je pretvaran u teren za basket a gde su sad-nema nijednogBili smo prvaci u vaterpolu pa neprođe dan a da se neko neudavi

nikola
Oni nekog zezaju?! Ko je taj autor?! Kakva zbirka o Noletu?! Koje je dozvolio da se to nadje u skolama?! Uzas! U redu je da ima zbirka pesama o sportu, ali samo to sto je posveceno jednom sportisti je krajnje neodgovorno da se nadje u skolama! Postoje mnogi sportisti koji su zasluzili da deca uce o njima i da se pomocu njih sport priblizi deci, ali ovo je samo rezultat tog pr.......nja koje vec duze vreme traje kod nas!
Najbolje bi bilo da skole bojkotuju tu knjigu.

jovana
gadi mi se zato sto napravise od njega heroja i sveca i najbitnijeg srbina koji je ikada postojao (primer dele po skolama te knjige) slazem se svi smo imali idole kad smo bili mali ali ovo je vec preterivanje.. i niko ne zna o tim knjigama? sigurna sam da djokovic ima i te kako obavestenu pr sluzbu koja se brine o takvim stvarima... jer u suprotnom ja sutra mogu da napisem knjigu gde je nole narkoman, kirminalac i sl. i to ce da bude ok :) ljudi on igra tenis za pare, to mu je posao... zaradjuje milione koje krije u monaku, ako je tolika srbenda sto ne prijavi sve te pare u srbiji i plati porez ko svi ostali, otvara kafice po kraljevu i naplacuje jadnim klincima koji ga idealizuju sok po 500 dinara...
svaka cast!

perica
@jovana :
Pa brate-sestro napiši, šta te košta, bićeš sasvim sigurno u medijima, postaćeš kontroverzna spisateljica, slava na dohvat ruke, a onda sledi sve što uz to ide, od bogatih sponzora do reailty emisija! Učini nešto za svoju i budućnost svoje (ne)rođene dece!

Vuk
@jovana :
Zivim vani.Imam svoj vlastiti biznis i posto pare zaradjujem vani, placam i porez u zemlji gdje ga zardjujem i sta je tu problem.Volim Srbiju i pomazem vise ljudi tamo(ne mislim samo na svoju porodicu) i Vi i slicni mi nikada necete moci osporiti moju ljubav za zemlju iz koje poticem, samo zato sto porez placam tamo gdje radim i zivim, sto je sasvim ok, jer ta zemlja nije trazila mene, vec ja da idem tamo.Tako i Djokovic zaradjuje po svijetu i placa porez u zemljama gdje igra turnire, a to sto mu je prebivaliste Monako je stvar njegovog izbora i ne razumijem kako se mogu "kriti" posteno zaradjene pare.Ima on i u Srbiji svoje poslove, zaposljava ljude, placa porez na to u Srbiji.Vi i sl., Vama gubite kompas, jer sta Novak Djokovic ima sa ovom knjigom?Nista.To sto se zloupotrebljava njegov lik i ime je druga stvar, ali da li Vi stvarno vjerujete da bi on dopustio da se kroz pjesmu o njemu propagira kocka?Problem Srbije nije Novak, jer da vecina primjeni njegov model koji se zasniva na radu, radu i samo radu Srbija bi bila Svajcarska, vec Vi, lazni "intelektualci", koji u odsutvu ikakvog licnog(ne, nemate ga, jer da imate znali biste da cijenite tudji)uspijeha, jedino sto mogu je da opletu po onima koji su se ostvarili u necemu, a pogotovu su meta oni koji su toliko uspijeli da im se u okviru posla kojim se bave, divi cijeli svijet.Malogradjanistina, neznanje rak rana danasnje Srbije.
PS:Malo poradite na pismenosti.

Elo
@jovana :
U clanku pise da je porodica i advokat Novaka Djokovica reagovao:
Iz Blica: "Navodi se i da su pre svega lik Novaka Đokovića, a zatim i sveukupna vrednost koju nosi njegovo ime, na "najgrublji način zloupotrebljeni od strane autora Blagoja Bakovića u svrhu najotvorenije komercijalizacije". "Posebno je nedopustivo to što je autor za svoje otvorene lukrativne ciljeve u 'pesmi' pod nazivom 'Ja se kladim na Noleta' grubo iskoristio Novakov lik i ime vrhunskog sportiste povezujući ga sa klađenjem i kladionicama", navodi se u saopštenju."

Besni-roditelj
Ja sam juče vratio tu knjigu "poezije" u školu sa obrazloženjem da nemam nameru da je kupim jer je puna ružnih ideja. Tzv. pesnik je odlučio da dobro zaradi pa je napisao knjigu o našem najpoznatijem teniseru, ne bi li na račun njegove slave ubrao nešto novaca od naivne dece i njihovih roditelja. Nisam pročitao pomenutu pesmu o kladionicama, ali jesam jednu u kojoj Novak Đoković svojim reketom naplaćuje "zlom stranom svetu" za sve nepravde od Kosovskog boja pa do bombardovanja 1999. godine i u kojoj je taj "zli svet" predstavljen kao neko ružno čudovište iz bajke. Hvala lepo, ali moje dete neće učiti da mrzi, a ja neću da budem ovca za šišanje.
Molim "pesnika" da od sada piše pesme o sebi i svojim uspesima, ako ih ima, i da ne kalja lik i delo Novaka Đokovića.

BadMan
@Besni-roditelj :
Ma, danas svaki imbecil može da sklepa nekoliko rima i da sebe nazove pesnikom. Još ako ima vezu i lovu da izda knjigu, eto načina da se zaradi na naivnim ljudima ili deci.
Kad vidim ovakve stvari, još više mi bude jasno da Srbija nema ministarstvo obrazovanja i ministarstvo kulture

wtf
Kakve veze ima Nole s ovom zbirkom? Nije valjda pisao pesme o sebi? Treba prozivati "pesnika", izdavača, onog ko je odobrio štampu, a o onom ko je dozvolio prodaju po školama prethodno ne proverivši o čemu je reč...
isključiti iz partije!

BAKI
@wtf :
Ako je Nole dao (prodao) dozvolu pesniku da koristi njegovo ime, itekako ima veze s ovom bljuvotinom i dobrim delom je kriv...
Ako nije dao dozvolu, onda je pesnik slučaj za sudski proces.


a123
@BAKI :
Ja se nadam da nije, jer ga mnogo postujem i cenim kao sportistu i kao licnost. Ne znam zasto ste odmah poceli Novaka i njegovu porodicu da pljujete. Knjiga kao knjiga je ok ali mi je samo bezveze sto se to u skoli prodaje... Mada mislim da je cela zamisao glupa, umesto da se pise o lepoti sporta, oni decu uce o kladjenju, a to je nesto sto je upropastilo vecinu sportova. Sport je sada postao biznis, a prvenstveno mislim na fudbal... :(

Lexika
Idem skoro ulicom, dan je bio pravi prolećni. Ispred mene dve desetogodišnjakinje. Jedna od njih se okreće i kaže :
"Baš bih volela sad da se igram:"
Ja sa 25 god. sva ustreperila, padaju mi na pamet lastiš, školice (koje sma ja igrala do 7. razreda), kad ona dodaje
" Na kompjuteru."
Ok, dragi roditelji, znam da je vreme drugačije, sve to stoji, ali napravili ste degenerike od svoje dece i jedna knjiga to neće da promeni.
Pa kad vam padne na pamet da krivite društvo, školstvo i MIku i Žiku, setite se koliko kontrolišete svoju decu koja bleje ispred kompa.

Ivan
Lepo je nakitio sa sve crtezima..
.kad se samo setim raznih gluposti koje su i nama uvaljivali dok smo bili po skoli a znalo se da profesor uzima procenat, pa je tako prof matematike na sva ustao reklamirao dzepna izdanja zbirki i cak nam govorio kako ce odatle da daje zadatke za kontrolne vezbe i pismene zadatke te smo svi kupovali...a moja uciteljica je uzimala i krznene lisice i zlato kao poklon od pojedinih roditelja za osmi mart i tako je jednog ucenika koji je i tada bio problematican a sada je vec narkoman sa dobrim stazom izdvojila kao najlepseg decaka u odeljenju i rekla nam da svi treba da se ugledamo na njega!!Otac mu je radio u Italiji kao sofer pa su bili puni kesa jer je tad bila bas krizetina do bola...
ja se nikad nisam javio svojoj uciteljici kada bih je sreo na ulici....

Milica
Aman ljudi...i u decijim bajkama princeze su devojcurci od osamnaestak godina kojima je jedini cilj da pronadju bogatog i lepog princ i udaju se...al nije poenta ni jedene bajke da devojcice treba da postanu sponzoruse bez zanimanja i mlade se udaju. Bajke nas uce o nadmoci dobrog nad losim. Isto tako ove pesme... nije poenta da deca postanu kockari vec da se ugledaju na jednog mladog, neporocnog, vrednog, istrajnog i uspesnog coveka koji voli svoju porodicu i svoju zemlju...koji ostavlja srce na terenu i nikada ne gubi (gotovo nikada). Tate, dok sa tiketom u ruci gledate utakmicu, bolje razmislite cemu vi ucite svoju decu... a nije ni to toliko strasno, zanimljiviji je sport uz sitna kladjenja...
UMERENOST!


Andrijana
Ovo je, bar na prvi pogled, zaista degutantno... S druge strane, da li ste, makar u jednom trenutku, pomislili da je, mozda (ali SAMO mozda), u pitanju neka vrsta metafore, t.j. prenosnog znachenja? Ja prosto ne mogu da verujem shta se prodaje po shkolama... Jel ovo obavezno za kupiti? Nekada se za lektire i razne shkolske knjige nisu davale pare (neki nisu davali pare), vec su se prenosile "s kolena na koleno", pa su se neka prijateljstva tako razvijala. A sad?

osvetnik
hahaha neka neka tako i treba,srbija je toliko zaludjena novakom da su spremni i decu od 10 godina poslati u kladionicu da se kockaju,jos malo ce i popovi ici i skupljati priloge u ime novaka djokovica,postacemo mi bolesna nacija kao i amerikanci za njihovim pevacima i glumcima,ameri placaju ogromne svote novca kako bi kupili jedan odevni predmet neke poznate osobe a tako ce biti i kod nas u slucaju novaka djokovica,obican teniser koji udara lopticu i prebacuje preko mreze a mi smo od njega napravili svetca samo jos da se i crkva umesa i umesto ikona da postave sliku novaka djokovica u crkvu kako bi jos vise novca izmuzli od naroda

veljko
Hehehe meni je pesmica simpaticna iako nisam ni dinara ostavio u kladionici. Gledajuci filmove i internet deci ce biti kul i pusenje cigareta ali kao sto znamo maloletnima je zabranjena kupovina istih. Neka drzava primeni zakon na kladionice a pesnici neka uzivaju u svojoj slobodi.
Ziveoo NO1E!!!!

Sara-XS
Po meni je ok cak i knjiga pesama o Noletu, ako ce bar nesto decu privuci da citaju bilo sta... Ali nazalost dragi roditelji, vasa deca i da kupe tu knjigu, nece je otvoriti jer imaju FB, tako da ne brinite da ce imati los uticaj na njih. Mnogo losiji uticaj ima realnost koja im je svakodnevno dostupna, tate u kladionicama, mame pred televizorima i turskim serijama, a braca i sestre na internetu.. Budimo realni, ova knjiga jeste neukusna, ali nije bas toliko opasna koliko se ovde prica. Za pesnika sam cula, ali ne kao za decijeg pesnika, vec za odrasle, tako da covek ocigledno nema osecaj za to kako treba pisati za decu - ali ima osecaj za biznis koliko primecujem!
haha

D
O, strasno!
I naravno da ce sva deca uzeti knjigu, kad vide Novaka, jer moze da se plati naknadno, pa ce posle roditelji moraju da plate, jer je sramota vracati (sta ce reci drustvo).
Ako je vec hteo mogao je da napise neku pesmu o Novaku i izostavi kladjenje...

MiloradVucic
Strasno, a jos je strasnije da smo svi vec toliko zaglupljeni da niko vise i ne primecuje koliko ima gramatickih gresaka u samom naslovu!
Kad porastem (treba da pise Odrastem) bicu (!?), kaze se Bit cu, ( skracenica od bitisanja a ne od bicevanja ili bica ljudskoga) i na kraju , Nole (svaka njemu cast, ali kult licnosti je zapravo veoma nezeljna osobina u demokratskim drustvima, a siguran sam, kao i svaki roditelj, da bi moja deca bila mnogo srecnija da budu ono sto sami izaberu i sto je u okviru njihovog talenta i realnog individualnog kapaciteta i mogucnosti, a ne da zive u zabludama i iluzijama nametnutim od strane nestrucnih i neodgovornih figura!


slobodan
Ljudi, pa Vi ne poznajete Blagoja Bakovica !
Onaj ko ga bar malo poznaje i procita bilo koju njegovu pesmu za decu shvatice da njegov poziv za kladjenje nema veze sa huskanjem dece na igranje kladionice, vec ismeva nas roditelje koji visimo po tim kladionicama! Njemu svaka cast za pisanje decijih pesama, a sto se tice idealizovanja Noleta ..., smesno jer Nole je odavno jedino lepo iz Srbije sto je poniklo a da se nije iskvarilo i deca nisu trebala da cekaju knjigu da bi im Nole postao idol !

Urbana
Ma sta ste napali coveka, nista on ne sugerise, vec je covek samo ono sto je video pretocio u stih. Covek je to napisao da bi skrenuo paznju na drustveni problem koji svakako postoji, ja zivim u NL i zadnji put kad sam bila u Srbiji primetila sam da deca ( 13-14 godina ) za vreme velikog odmora izlaze iz kladionice.....
Pa nece biti da sam ja slucajno primetila, a da vi ne vidite.

Kod mene u skoli stizao Tik-Tak i Decije novine i iz toga imalo dete sta da nauci i da se zanima. Knjige sa pesmicama nikada nisu bile popularne, ne znam ko ce uopste da kupi ovo cudo. Jedino ako prosvetari uvaljuju deci na kvarno uz proviziju. Koliko znam i sami udzbenici su skupi, pa ekskurzije, pa neki savremeni trendovi za koje deca zapnu jer ih sva ostala deca prate... roditeljima samo jos treba idolopoklonicka zbirka pesama o velikom Novaku.
Bolje da se deci kupi reket za te pare pa naka sama teniraju.

Boris
Kladionice nisu napravljene zato da narod dobija pare, nego kladionica. Kad bi bilo drugacije, sve bi ih zatvorili. Ako bi svi ljudi koji idu u kladionice sabrali sve sto su ulozili i dobili, videli bi da su oni kladionicama dali jedno pet puta vise nego kladionice njima. To sto neko nekad nesto i ubode ne menja princip. Nikad mi nece biti jasni ljudi koji uprkos takvim sansama stalno ulazu i ocekuju da jednom dobiju neku vecu sumu.
Pa da nisu isli na kladionicu ceo zivot, nego da su ostavljali na stranu te iste pare, imali bi tu sumu sigurno i bez da zavise od srece, a ovako mozda nikad nece.

Rainy
Meni stvarno Nole ne smeta, uspešan je i respect za to, ali da je bez veze da sva deca tripuju da će biti kao - bez veze je. I još su gori roditelji koji se lože na tu ideju. Ovaj slučaj je za ignore, jer i nama su pokušavali svašta da uvale, od pravopisa kojeg su pisali polupismeni, do raznih nebuloza u tvrdom povezu. Niko te ne tera da kupiš, ne vidim što se diže galama oko ovoga.

Biljana
Kakav smo mi narod!!!! Tamo neki pisarchic (za koga niko nikada nije cuo) je nasao da omalovazava naseg najboljeg sportistu, koji je samo svojim radom dosao PRVOG MESTA U SVETU!!!! Jos ga nije sramota da svoju nekulturnu knjigu ,,uvaljuje,, osnovcima... Dokle je ova zemlja stigla???!!!! Do dna.... ili postoji stepenik nize????!!!

Marija
Pa bolje je i zdravije da deca citaju o uspesnim sportistima koji su samo svojim radom i trudom postigli nesto u zivotu,nego da slusaju politicare "divne i iskrene" koji se ne skidaju sa televizije!!! Pesma govori o ljubavi i postovanju prema Noletu koji je to svakako i zasluzio! Procitajte i ostale pesme i shvaticete! A nece sigurno ni jednom detetu pasti na pamet da ode u kladionicu posle procitane pesme!
Ne potcenjujte nasu decu,pametnija su od vecine odraslih!!!!


(izvor --- BLIC)

Porodica Đoković: Novakov advokat će reagovati zbog Bakovićeve poeme

(KOMENTARI ČITALACA)

kaća
čekaj malo, oglasili se roditelji, pa Blic, javio se i autor knjige, potom porodica đoković i njihov advokat, a ministarstvo prosvete, šta oni imaju da kazu?
Kod nas sve naopako i odpozadi da izvinete na izrazu.

Snežana Z
Au koliko drame oko ove knjige... Knjiga je potpuni kic naravno, ali mislim da se malo previse prasine dize oko svega, pa nije nju ministarstvo prosvete otkupilo, vec covek prodaje pa ko hoce da kupi nek kupi.. NIje obavezno koliko ja shvatam. A i ne verujem da su deca bas poletela da kupe knjigu...

rincewind
@SnezanaZ :
Knjiga je prodavana u školama, a koliko ja znam za to šta se radi po školama je odgovorno ministarstvo prosvete pa ne znam šta ti tu nije jasno. Može autor knjige da je prodaje po knjižarama i tezgama na ulici do mile volje, ali ne i po školi osim ako nekome nije dao neku paru da ga pusti da prodaje i po školi. A iskreno ne znam ni koje to knjige ministarstvo prosvete otkupljuje? Ministarstvo valjda odobrava koje knjige će đaci kupovati za narednu školsku godinu. Ministarstvo prosvete nije knjižara pa da preprodaje knjige.

SnezanaZ
Ne nisam procitala, a da je potpuni kic vidim iz prilozenih fotografija, ne treba mi vise, u svakom slucaju ne vidim sto se dize ovolika buka oko svega, mislim da je sve preuvelicano. Nije da branim autora jer knjigu nisam procitala, ali znam da imam jos uvek u kuci negde tonnu nepotrebnih radnih listova za razne predmete koje smo MORALI da kupimo u vreme najvece krize, a nikad nam nisu trebali. Ovo niko ne mora da kupi pa nek svaki roditelj prelista knjigu pre nego sto je kupi - i nema problema! Htedoh samo da kazem da cisto sumnjam da su deca bas toliko zagrejana za knjige!
Jedini mogu da se bune iz đokovicevog tima jer neko na njemu hoce da zaradi..

neko
@SnezanaZ :
Ja posedujem izdanje Tolstojeve Ane Karenjine u ljubicastom izdanju. Korica je ljubicasta sa zutim izvezima. Cak je i tekst knjige ljubicast (casna rec!). Ukratko, najruznija knjiga koju je svet video... Znaci da je Tolstojevo delo kic? Moram brzo da javim svom profesoru, covek je veci 40 godina u zabludi u vezi Tolsoja!!!!!!!!!

Komplet
@neko :
Ocigledno mislimo na isto, a to je komplet knjiga, velikana knjizevnosti, a ne samo Ana Karenjina. Korice su ljubicaste, postoji slika Mona Lize na korici, stampano je ljubicastim slovima na izvrsnom papiru. U tom kompletu su i Portret jedne ledi, i Rodjaka Beta, ako se ne varam. U pitanju je popularno, ali odlicno izdanje, i sto se izbora autora tice, a i samo izgleda knjiga.
Ako je tebi pomenuti komplet kic, rado cu ga otkupiti od tebe, a ti za taj novac kupuj prihvatljivije bisere knjizevnosti, prihvatljivije tvom oku.

neko
@Komplet :
Nije mi bitan izgled knjige, vec sta je napisano unutra. Ne mogu da verujem da niste to shvatili iz mog prethodnog odgovora. Nikada mi ne bi palo na pamet da prodajem knjige... A Vi mene ocigledno poznajete cim smo na ti, vidim da ste lepo vaspitani. A ja sam naivan sto se raspravljam sa masom...
Jer kao sto je i Hrist rekao: "Sve sto je u masi je laz."

sirNikola1989
Iritiraju me ovakvi likovi kao sto je autor ove knjige, zeljni paznje, al' mi je drago sto nece proci pozitivno kao sto je ocekivao. Dete od 10 godina moze da sastavi ovakav tekst za 5 minuta. Ovom liku predlazem da se baci na pisanje tekstova za "Grand", tamo sve prolazi, tamo je kesh koji ce mu biti potreban ukoliko bude optuzen kao sto se navodi u tekstu.
Mislim da ovakvi likovi ne zasluzuju medijski prostor...


Sava-M
Lik i Delo Novaka Djokovica mora da se zastiti i postuje, trebalo bi i zakon izglasati u Skupstini o tome. Ubuduce ko zeli da spomene Novaka Djokovica, u bilo kome kontekstu, mora obavezno da pita clanove porodice Djokovic za dozvolu. Sportski komentatori i analiticari oprezno, nema vise nas Nole i slicno, ili Nole nema savrsenu volej igru.
To se jednostavno nece tolerisati.

sugradjanka
@Sava-M :
Ova zemlja treba da resi pitanje kako ljudi da se zaposle i posteno zarade novac da prezive. Svaka cast Novaku, ali on taj problem nema. Ima u Srbiji jos Novaka matematicara, Novaka inzenjera, Novaka naucnika, gde su zakoni i mere da im se pruzi osnovno ljudsko dostojanstvo i omoguci da rade to za sta su se skolovali..

Sava-M
@sugradjanka :
Izgleda da niste razumeli moj komentar, ja sam ga napisao u potpuno sarkasticnom tonu. Nemam nista protiv Novaka, raduju me njegovi uspesi i svestan sam da je tesko stici do svetskg vrha. Sa druge strane tenis je samo igra, kojoj se u svetskim razmerama daje vise znacaja nego sto objektivno zasluzuje, da ne govorimo o silnom novcu koji dobijaju vrhunski teniseri (po meni je to potpuno nezasluzeno i sramno), tako je nazalost i fudbalu, golfu itd. Ono sto ne odobravam je ponasanje porodice Djokovic, koja je jos odavno izgubila kompas i osecaj za meru. Njima je sve dozvoljeno, da smenjuju i postavljaju ljude u TSS, da se bahato ponasaju i slicno, tome treba stati na put. Ja licno vise cenim talentovane i uspesne mlade matematicare i inzinjere od vrhunskih tenisera. Sistem vrednosti je vrlo ozbiljno poremecen i ako se tu nesto brzo ne promeni preti nam ozbiljan krah.

gile
ma taj b bakovic zeli samo da se lako obogati preko tudjih ledja! uzeo bi mu zadnji dinar na sudu! nekazem Novak je izgradio svoje ime i sam je brend,znaci nesme da se zloupotrebi!

Bole
Mislim da i Djokovici pretjeruju sada...
Pa zar ne bi trebalo da mu imponuje sto neko pise pjesmu o njemu? Ako mu se ne svidja, moze da se ogradi, ali da mu ovo rusi ugled, lik i djelo meni zvuci besmisleno... Jos malo, pa cemo svi morati da pitamo Novaka smijemo li da ga spomenemo. Jedan pjesnik opjevao je legendarnu Zvezdinu generaciju, pa se ne sjecam da ga je CZ tuzila... To koja je knjizevna i umjetnicka vrijednost djela, koji su motivi pjesnika da napise pjesmu i kako je dosao u skole da prodaje svoju knjigu su neke druge teme.

Sava-M
Lik i Delo Novaka Djokovica mora da se zastiti i postuje, trebalo bi i zakon izglasati u Skupstini o tome. Ubuduce ko zeli da spomene Novaka Djokovica, u bilo kome kontekstu, mora obavezno da pita clanove porodice Djokovic za dozvolu. Sportski komentatori i analiticari oprezno, nema vise nas Nole i slicno, ili Nole nema savrsenu volej igru.
To se jednostavno nece tolerisati.


(izvor --- BLIC)

Autor poeme o Đokoviću: "Ja sam pesnik koji ne objašnjava šta je hteo da kaže"

(KOMENTARI ČITALACA)

Goran
Prodaje knjigu (po ekonomskoj (?) ceni) po školi kao ovi što idu od firme do firme i prodaju magične krpe. Poeta. Našli da nas rade preko dece. Zna li Nole za ovo?

Mare
Ako je ovaj Baković pesnik, ja sam kosmonaut! :D

Se23k
Znate li vi ko je uopšte gospodin Baković i koliko je on nagrada primio za svoje pesme? Svi se znaju pametni praviti iza računara, uzmite pročitajte po nešto, neće da škodi...

svetlana
@Se23k :
Pa eto, nismo znali do sada ko je gospodin Bakovic, upoznali smo se izgleda danas svi sa njegovim likom i delom, pokusao covek da napravi komercijalnu knjigu i osramotio se. Pa sta i ako je pesnik, nije bogotac, jaka stvar! Uvek su me nervirali ti relikti iz socijalizma, neko usiljeno postovanje prema samozvanim knjizevnicima i pesnicima sa srednjom uciteljskom.
Ok pisite ljudi ali ne morate da mislite da ste iznad ostalog sveta.


ivana
Ima jedna fantasticna Coraxova karikatura o Noletu i Srbiji. Inace ovaj pesnik je sam napisao knjigu, sam je izdao, sam odredio cenu, verovatno je sam sebi i dodelio nagradu u nekoj seoskoj mesnoj zajednici.
E, stvarno smo dotakli dno.

Milica
Ovaj "umetnik" je samo trazio nacin da se pojavi u novinama.
Utvrditi takodje ko je dozvolio da se ova "knjiga" prodaje u skoli.

Pedja
Pitanje je sta ce uopste ovakva trecerazredna "poezija" u udzbeniku. Kao da nemamo dovoljno priznatih i poznatih pesnika ciji radovi imaju dokazani kvalitet.


1Beogradjanin
Ljudi, ako je ovo poezija i neko pokusava da je progura i zaradi na tome, odoh i ja da naskrabam koju pesmicu. :) Mogu bolje od ovog cike sigurno! Samo da nadjem sveske iz osnovne, tu imam nekoliko svojih "ranih radova"!
Par puta sam dobio "cvetic" od uciteljice za neke pesmice sto sam pisao!
:)

DubokaMisao
@1Beogradjanin :
Evo, ja tju da sklopim dechju pesmicu ovde. Nadam se da tje objaviti :)
Ko knjigu u ruku stavi,
komarac na Nijagari,
Lopatom po ruci,
u shumama vuci,
Pesnika sve vishe,
crno nam se pishe,
Sodomom po Gomori,
neka se svako voli.
Eto, ne moram da objasnim o chemu ja pricham. I ja sam pesnik. Trt, smisliti dva stiha, jaaako teshko....
Smisliti dva stiha da ima smisla je druga stvar...

Chicha-iz-Kanada
Mozda je doticni i napisao neka vredna dela al sto se tice ove pesme mora da zna da on pise pesme za decu a ne za odrasle natprosecne inteligencije koji ce MOZDA moci da proniknu u ono sta je on 'hteo da kaze'. Mora da se spusti na decji nivo i nedvosmisleno im pokaze svoju poruku

gile
e pa Bakovicu ako si hteo da cuje srbija za tebe to ce te kostati malo vise od 430 din.

Anamarija
Svi malo obrazovaniji ljudi i zainteresovani za poeziju culi su za pesnika Bakovica. Procitajte neke njegove pesme i bice vam sve jasno. On je izuzetan pisac i nije dzabe dobio sve te nagrade! Ako ne zelite da citate knjigu nemojte je kupovati i stvar je resena. On nikoga nije naterao da knjigu kupi!
Bolje obratite paznju sta vam deca gledaju kod kuce na televiziji nego sto ovde prosipate neki moral!


Objektivnost
Ucenik sam jedne od najboljih niskih gimnazija. Jezicko odeljenje, ni manje ni vise. Bio sam vukovac u osnovnoj i imam sve petice u srednjoj. Otac mi je svojevremeno bio urednik u casopisu za decu "Vitez". Saradjivao je i sa gomilom niskih pesnika. Mogu vam reci da za ovog coveka niko nikada nije cuo, niti je uopste vazan u svetu poezije. A to sto on prica da nije shvacen, uopste ne pije vodu. Ova pesma je namenjena iskljucivo deci, i kao takva ne sme sadrzati nikakve skrivene poruke, simbole i metafore koje bi bile teze za tumacenje. Iz vrlo prostog razloga, deca to ne mogu da razumeju, jer vecinu stvari tumace bukvalno. Ovo je cista nepromisljenost, pozivanje nase omladine na kockanje.
Takve vrednosti se ne trebaju negovati, i ova knjiga bi se trebala zabraniti!


(izvor --- BLIC)

Književni program DKSG - Roberto Bolanjo - Utorak, 29. maj u 20h

::: NOVI BEOGRAD :::
Utorak 29. 5. u 20:00, Studio 26

Hispanoamerička književnost

Roberto Bolanjo

Govore: Igor Marojević i Nenad Župac





Čileanski pisac Roberto Bolanjo (1953–2003) jedan je od značajnijih i svetski priznatih pisaca savremene hispanoameričke proze, pripadnik generacije koja je nastupila nakon autora tzv. latinoameričkog književnog buma iz šezdesetih (Markes, Fuentes, Ljosa...). U mladosti je bio aktivni levičar, zatvaran u vreme Pinočeove diktature. Iz Čilea se seli u Meksiko, da bi od kraja sedamdesetih, pa sve do prerane smrti, živeo u Španiji, u blizini Barselone. Njegova globalna književna slava otpočinje u prvim godinama 21. veka, od kada je preveden na oko dvadeset jezika. Od svojih prethodnika Bolanjo je najviše cenio Borhesa i Kortasara, a značajan je pre svega kao autor koji je svojim istovremeno neposrednim, bespoštednim i vrlo poetičnim jezikom i originalnim formama, praktično ukinuo magijski realizam kao vodeći pravac latinoameričkih književnosti. Pored nekoliko knjiga poezije i zbirki priča, autor je dvanaest romana, od kojih su najvažniji Čile noću, Divlji detektivi i posthumno objavljeni mega-roman 2666, distopijski triler sa elementima melodrame, erotske i detektivske proze, koji obuhvata pet knjiga, na preko hiljadu stranica, koji je na srpski preveo pisac Igor Marojević.

28. 5. 2012.

Kulturni program Instituta Servantes od 29. do 31. maja



Agua para las ciudades
Kulturni program

Utorak, 29. maj, u 19:00h
Voda za gradove: odgovor na urbane izazove
Svecana sala Instituta Servantes

Ovo predavanje održaće Karlos Himenes Renhifo, predstavnik Španije u Regionalnom centru za informisanje za Zapadnu Evropu u Ujedninjenim nacijama u Briselu (UNRIC).

U razvijenim zemljama, otpadne vode se obrađuju i pročišćavaju pre nego što nastave svoj put ka nekoj reci, jezeru, tresetištu ili moru. Ali u zemljama u razvoju, procenjuje se da nekih 90% ovih voda odbacuje bez pročišćavanja. Problem je u tome što svake godine sve više ljudi umire od bolesti izazvanih zagađenom vodom nego od posledica bilo kakve vrste nasilja, uključujući i ratove.





Četvrtak, 31. maj, u 19:30h
Sećajući se Karlosa Fuentesa 1928 - 2012
Svečana sala Instituta Servantes

Ambasada Meksika i Institut Servantes organizuju komemoraciju u spomen na jednog od najpoznatijih pisaca s kraja XX veka, dobitnika Nagrade Servantes 1987. i Nagrade Princ od Asturije 1994. godine.

Poreklom Meksikanac, Karlos Fuentes bio je priznati intelektualac i jedna od ključnih figura meksičke proze. Njegovo obimno delo broji romane, priče, dramska dela i eseje.

U ovom događaju učestvovaće zaposleni sa Katedre za iberijske studije Filološkog fakulteta u Beogradu i predstavnici Ambasade Meksika.