30. 7. 2012.

Od 2013. u Andrićgradu nagrada od 100.000 evra za književnost

(komentari čitalaca)

pele
Dnevni avaz prije par dana napiše da je slaba posećenost i da skoro nikog nema u Andrićgradu i da će grad zjapit prazan i da se novac ludo troši dok narod gladuje.E pa sva sreća da je u federaciji standard života toliko velik da nisu uspjeli izgradit ni mjesnu zajednicu bez pomoći EU,a Kusta još i nagrađuje sa 100 000 evra. Nevjerojatno koliko je ovaj umjetnik i genije sa balkana trn u oku mnogima,ne samo u federaciji nego i u samoj Srbiji da boli glava.Ja bi samo rekao care samo napred a tvoje će ime bit uvijek zapisano na ovim prostorima,kao što je i samo Andrićevo,zato živo Emire....

Aleksandar
Andrićeva nagrada (dodeljuje se za pripovetku) već postoji.
Sada mi je jasno zašto ove godine nije izašao konkurs za Andrićevu nagradu.

I-cito-i-seto
Baš sam bio u Nedelju u Višegradu, ovo izgleda odlično i za 10 minuta koliko smo bili u Andrićgradu bilo je dvadesetak ljudi. Potičem iz tih krajeva i ovo će biti prava priča.
Kusta samo naprijed !

(izvor -- BLIC)

26. 7. 2012.

Novosađanki prete smrću preko "Tvitera"

(komentari čitalaca)

dizelander
13.008 tvitova? Devojka zeljna paznje? Pa pogledajte joj samo profil... :s

Anonimus
Ovakvi junaci su snazni samo kOPORATIVNO.
Zato bi trebalo ugasiti njihove naloge na svim društvenim mrezama
to su bolesnici.

Anonimus
NO life, LOW life! momci iskulirajte devojku. prerasli ste valjda period cupanja za kosu i gadjanja kamenjem kad vam se neko svidi. smesno je, zalosno a najpre PRESTRAšNO!
lepo kod mame i tate na po roditeljsku!

Autohton
Obratite paznju kako se zove profil vlasnice:IvyJbte ..
no comment!

Howyesno
koliko ja vidim, 26. jul je, a ne prvi april, je li ovo stvarno vest? Uostalom, sto se mene tice, ovi nebitni beskorisni ljudi koji sebi pridaju dovoljno vaznosti da docaravaju u play by play stilu svaku glupu sitnicu koju urade u svom smesno malom zivotu, i zasluzuju u najmanju ruku batine.
Nadam se da ce se medjusobno istrebiti.

twitteraš -
Da, slažem se da ih treba hapsiti, ali ne i praviti veliku frku oko toga - oni upravo i hoće frku, to su neiživljeni likovi koji hoće pošto poto da budu u centru pažnje. Dakle, kao što je Anonimus lepo objasnio u komentaru: mirno odeš u policiju, prijaviš, daš podatke i skrinšotove i kraj priče. Ne treba se zbog tih kretena nervirati, nego lepo pravac u miliciju. Kao što rekoh, kada ih jednog dana pozove neko iz MUP-a i kaže:
"Dobar dan, neko je prijavio da ste ga uznemiravali preko interneta", pa ima da se us*ru u gaće i isključe konekciju i prodaju kompjuter.
Naravno, posle će otići u kafanu da se hvale kako ih je policija jedva naterala da više ne provociraju "tamo neku p***u", ali realno šta oni imaju u životu osim tih kafanskih doživljaja.

ccc
Čudim se zezanju na ovakvo morbidnu temu!
Ne bih olako shvatila pretnje u kojima neko priželjkuje "silovanje kundakom"!!!! Taj lik, s tako živopisnim idejama o ovakvom "opštenju" sa ženom, sada šetka ulicom ili sedi u nekoj kafani... ne zaboravite to...
Prvo, koliko treba da je bolestan neki um kojem takva slika i zamisao uopšte padnu na pamet?
Trebalo bi ga lečiti, prisilno ako ne ide drugačije. A i ostale vrle mu prijatelje.
Pod hitno policiju obavestiti.

Anonimus
Meni je jednom neki lik pretio preko neta. Mogao sam da se razracunam pesnicama sa njim ocas posla, ali to ne bi resilo problem. Obratio sam se policiji povodom te pretnje. Poslali su me u Radnicku ulicu na uglu sa kejom. Tamo kao imaju neki tim koji se bavi ovakvim stvarima. Gospodjica policajac koja je tamo sedela, ljubazna i vidi se da zna svoj posao odmah me je posevetovala da vise ne cackam mecku kako ga ne bih isprovocirao. Uzeli su sve podatke koje sam imao a ona mi je rekla da ce poslati neki svoj tim da poprica sa njim a ako mi se u medjuvremenu on obrati da mu ne odgovaram vec sve da snimim, skrinsot i tako to. Lik mi se vise nikada nije javio i poceo je da me izbegava u sirokom luku sto sam protumacio da su ga ljudi u plavom posetili i popricali sa njim. Ko zna sta su mu sve napricili i toliko ga istraumirali da me sada izbegava. Kao sto rekoh, mogao sam se pesniciti sa njim, ali ovako je ispalo jos bolje.

S.
@Twiterash,
ma koliko oni bili slabići i ma koliko ne bi smeli da bilo sta konkretno urade, takve treba hapsiti. Pretnja je pretnja i ne bi se smela zanemariti.
Takodje, i zbog onog manjeg procenta njih koji bi pretnju mozda i ostvarili.
Sa druge strane, ovakva prozivanja kao sto su u komentarima nisu bas pozeljna jer su prakticno izazivanje na ispunjavanje pretnji.

Brane
Ajde samo vidi na ladne gume koji mudoratori sve frajeri preko neta kad im se ozbiljno napisalo da se jave na Miseluku nema zive duse u petak.hahaha zalosno da se sakrivaju iza misa u nekoj supi od kuce i hrabri su na tastaturi. Nekad se to resavalo sakama pa se znalo ko je mudonja. A ovo sve neki reko bi moj djed Muda labudova gadjaju malog labudica kamenom.
Sramota.

Milan...
Ne treba se zezati sa pretnjama. Možda pojedinačno i nisu nešto, ali kada su u gomili naprasno postaju hrabri ili žele da se dokažu pa urade neku glupost.
Ja često imam prilike da vidim "navijače" od 14-15 godina kada u čoporima dolaze na stadion i izgledaju kao gomila divljih zveri sa krvavim očima i penom na ustima, a kada ih sretneš pojedinačno, sagnu glavu i skoro da postanu nevidljivi.

Anonimus
Sve su to obicne jajare preko neta, ti jos piske u krevet kod svoje mamice, iskompleksirana stoka kad moram biti vulgaran, mada ima i medju njima idiota sigurno sa viskom testosterona tako da treba biti pazljiv par dana, procice i to.
šta se stoke nakotilo, vreme je za seckanje...

twiteraš
Haha, dajte ljudi. Pa ovi "junaci" što prete preko tvitera ne bi smeli ni nos da promole napolje, što važi za sve "internet junake". Sad lepo i njih prijaviš Tviteru, pogase im naloge i kraj priče. Da vidimo da li policija stvarno hapsi one koje treba (mislim sa Tvitera) ili samo one koji im se ćefnu.
Čuj onaj će nekog da siluje, taj kad bi video golo žensko verovatno bi ga šlog strefio.


(izvor --- Radio 021)

Novi ministar kulture duguje osam miliona za porez

(komentari čitalaca)

Narod
Super,pa u suštini to i jeste preduslov za dobijanje ministarskog mesta!
Ono,već se dokazao!

Super-Mario
Ok, ajde ako je to jedini preduzetnik ili medju jedinima koji državi duguje porez pa i da "bacimo kamen". A šta je istina? Istina je dragi moji da je na stotine hiljada preduzetnika stavilo ključ u bravu što zbog pogrešne ekonomske politike vlade, što zbog prevelikih nameta preglomazne adminstracije što zbog ekonomske krize. Ovo samo pokazuje da nije nikakav tajkun nego da čovek grca kao i svi mi ostali.
Ali Ok, mogao je automobile da proda i plati dug ali opet sve će to platiti kroz kamatu tako da nema razloga za kritiku, zaista.

Aleksandar-Leka-Rankovic
Mislim da su to oni koji su sa DS-om sada izgubili sve previlegije (ili će izgubiti) večiti pljuvači po opoziciji uvaljeni u neku udobni državni posao.


lima_fil
Al jeste jedini koji ima muzej luksuznih automobila. Ok, firma u blokadi, znači nije bio previše privilegovan. Ali otkud mu pravo da kaže NISAM HTEO, kao da je pitanje da li hoćeš da platiš porez.
Hoću i ja takvo pravo!

Andreja
Zasto generalizujete stvari?Da li u vasem zivotu postoji pojam napretka i uspeha van stranke i drzavnog posla?Vi samo za to znate ali gresite jer se nadate da nadjete uhlebljenje preko stranke.Mnogo ste naporni vi,koji smarate sa pojmom drzavnih jasli i sl.

šeselj
Novi ministar kulture voli naprednjake nesto malo manje od mene, ali kako bi vratio ono sta duguje ako se ne aktivira. Ovako ce jos malo i da napumpa dzepove. Predlog mu je da narodni muzej premesti u postu...i naravno uz ogromne troskove i finansiranje koje ce on licno nadgledati i voditi.
živele promene!

Tomica-K
Jadno i sramno na onakvog čoveka dizati hajku.Da li znate koliko vredi zbirka oldtajmera?Da li znate kome je zaveštana ta zbirka vredna milione evra-istoj državi koja potražuje porez od jednog čoveka koji radi DVADESET sati dnevno i koji je uz to zaista kao osoba institucija kulture i koji je sve svojim radom i porodičnim nasleđem postigao.
I nije kvarljiva roba nego kao njegovi oldtajmeri traje dugo i pošteno.


Pera
Slazem se sa tobom. Slabo ko zna kolike je muke isti ovaj covek imao da postavi "Modernu garazu" na noge, a za koga? Koliko je to radio jer je pasionirani kolekcionar toliko je zeleo da priblizi i taj deo istorije nama smrtnicima. Da nije tako, mogao je svoja vrata da ostavi zatvorena i niko nikada ne bi video njegovu kolekciju. Ko je nama kriv sto smo u stanju da osudjujemo apsolutno sve sto neko uradi, bilo dobro ili lose. Smatram da ce biti odlican ministar kulture ukoliko mu te "silne" pare koje se u ovoj zemlji inace odvajaju za "kulturu" (slabo ko ovde ima znanja o pojmu kultura uopste) ne udare u glavu.
Inace,čovek je partijski neopredeljen i nema nikakave veze sa SNS.

lila
Jao, kako cete se svi razocarati kada sada krene uterivanje svih mogucih dugova!!! Gospodin Petkovic se izvukao! On je postao ministar! A svi vi koji mislite da su dosli naprednjaci pa ce sada da naprave radikalan obrt, zaborave dugove, oslobode svih poreza... Ne dragi moji, bice upravo obrnuto!!! Pocinje cedjenje suve drenovine! Ponovicu, Braca i jos 1000 onih na i oko vlasti su se izvukli a mi... obicna boranija smo tek sada nadrljali!!!
živi bili pa videli!!!


(izvor ---- BLIC)

Kamerom miri četnike i partizane

(komentari čitalaca)

Vera
To se nikada ne moze desiti,jer komunizam je prosto neprihvatljiv iz pozicije savremene civilizacije.Ma koliko nostalgije izazivao kod odredjenog broja ljudi, to je jednostavno prevazidjeni poredak na planeti.I ne samo zbog toga,vec zbog sve nepravde i zla koje je sa sobom doneo.Jer da se pokazao kao dobar,human,pravican i t.d.za sta je slovio, ne bi ga napustile tolike drzave,a ne bi bilo ni svih tragicnih posledica koje je sa sobom doneo.


Arkas Kosta Kaski
To na šta vi mislite nije bio komunizam, pravi komunizam je napredan društveni poredak.

dnk
U pravu si,danas nema nepravde i zla duplo vise,dobro ,humanost,pravda na svaki cosak,danas cvjeta cijeli svijet ,ovaj sistem nije u krizu.
što izaziva komunizam nostalgiju kad je bio toliko los?

Ajax
: A ovaj danasnji kapitalizam je jako pravedan,sa devedeset posto siromasnih i sacicom bogatih koji kroje sudbinu svih nas. A sto se zrtava tice bojim se da ih je kapitalizam odneo mnogo vise i da je sve ovo uvod u neko novo modernije robovlasnicko drustvo. E zato sam ja komunista jer mislim da covek i briga o njemu treba da budu ispred novcanih,materijalnih i svih drugih koristi!!!
BANDIERA ROSSA LA TRIUMPHERA E VIVA COMUNISMO E LA LIBERTA!!!

KOMINTERNA
Radoše (Bajiću),
nije važna ni desna strana, a ni leva strana. Obe bole ako ih zakačiš. Ono šta nam je važno je istina i zašto smo ovde dogurali gde smo sada. Možda si pre ove trilogije i gradjanskog rata trebao da napraviš uvod - razlog, koji je doveo da se narod ovako drastično podeli u Srbiji i okrene jedan protiv drugog. U bogatoj i seljackoj zemlji gde nije bilo puno proletera, ne radnika i dzabalebaroša i u kojoj komunizam nije smeo nikako da se zapati.

George-Carlin
Bogata, seljačka zemlja- mi pričamo o Srbiji, gde je seljak išao u nadnicu jer na onoj bedi od zemlje, par hektara, nije mogao da proizvede dovoljno da pregura zimu? Četvrtina nesposobnih za vojsku, mahom zbog posledica neuhranjenosti, da li je to bogata zemlja? Srbija nikada nije bila bogatija nego u komunizmu.
Sada gori, a Radoš se češlja...

nejednako-jednaki
Dzaba mu. Partizani i cetnici jesu izjednaceni pred zakonom ali ceo svet zna ko je dao (daleko) veci doprinos borbi protiv okupatora..
i pored toga sto Zapad ne voli Partizane zbog komunizma/socijalizma

justice
citam komentare i ne mogu da verujem koliko je narod cinican, "upucen u istoriju" i koliko mu se ama bas nista ne svidja kad neko nesto radi. Nisu nama krivi politicari i ideologije. zbog VAS takvih cinicnih sklupcanih u cosku smo tu gde smo.
Radosu sve pohvale na ovom velikom i zahtevnom projektu.


(izvor --- BLIC)

24. 7. 2012.

Uvođenje slova ś i ź je kulturno samoubistvo za Crnogorce

(komentari čitalaca)

Patka
Srpskim bre,govori da te ceo svet razume!

Crnogorac
Zbog tako prepotentnih kao sto si ti, stvorili su se novi jezici da bi se distancirali od tebi slicnim. Ja sam Crnogorac koji govori srpskim jezikom, ali me nigdje u svijetu na srpskom niko nije mogao razumjeti.
Tako da, u bukvalnom ili prenesenom znacenju, ovo sto si napisao ne pije vodu...

Mudrac
Смешно је што је требало неко из Хрватске да каже црногорским "стручњацима" какву лудост раде. Ипак, упркос разуму, код њих је јача мржња према свему српском, па зато покушавају да одвоје неодвојиво. Наравно да се на простору бивше Југославије говори једним језиком. То што Хрвати уводе неке небулозне кованице, само говори о њима какви су. Исто су мотиви као и код Црногораца. Недавно сам, рецимо, видео да Хрвати у преводима филмова пишу "уреду", као што раде и у БиХ.
Смејуруја, али, ипак је то њихова брига, а не наша.
Страшно је само што се те кованице понекад појављују и у "српским" преводима на нашим ТВ (доменак, на заповед...).

Viktoria
Ne dozvolite da vam političari kroje istoriju ,učestvujte aktivno , menjajte i sebe i svoju realnost Ako neko do sad nije shvatio e sad vam je jasno što svi beže od nas Znači,vi niste zivi ako u bilo kojoj diskusiji ne spomenete ISTORIJU ili fragmente,aktere iz iste Narod koji se zaglavio u prošlosti Sad vam je malo jasnije da ovi drugi žele da menjaju, žele nešto novo,da ostave trag..Teško je smisliti nešto novo,lakse je prepričavati već ispričano Pustite ljude neka kreiraju,zato su se i odvojili Pokušajte vi da osmislite bilo šta Samo . probajte na pr. novi razmestaj u stanu ili novi jelovnik za sutra,videćete kako je teško Teško je iskočiti iz rutine i napraviti nešto NOVO Vuče vas prošlost,melanholija,lenjost,strah od promena Ne zivi se na račun predaka 21 vek Naši predci su dali svoj maximum,a sad je naš red i neke nove ideje

y
Ako hoce novi jezik neka onda izmisle bar 10 novih slova, izbace 5 starih slova, napisu novu gramatiku i napisu bar 100 knjizevnih dela na novom jeziku. Tada svi moramo da im priznamo novi jezik, pismo ili sta god hoce drugo.

Viktoria
U pocetku,dok sam pokusavala da savladam srpski,uh nervirala su me ona deca što govore naopačke srbski Ništa nisam razumela :) Šatrovački,jel se tako zove? Ali i tad a i sad im se podsvesno divim Jer to nije tako lako uraditi brzo i u rečenici Neko je to trebao osmisliti Hocete li i njih zabraniti? Dali i oni skrnave srpski jezik? Samo zato što su dečki iskočili iz šablona,iz rutine Nisu Vuk Karadzić, naravno,ali dodali su nešto svoje Svoj touch Ne bojte se novih jezika Kad se pojavi taj novi ,naučicemo ga i gotovo

dissident
Ne bojim se ja novog jezika. Neka izmisle potpuno novi jezik i nema problema. U drugim oblastima ovo sto rade htvati i crnogorci se zove povreda autorskih prava. Ako neciju pesmu obradite na svoj nacin odgovaracete pred zakonom ako nemate dozvolu za tako nesto.
A kad neko pokusava da plagira jezik, nema nikakve veze.

yo-
a ko tebi daje za pravo da ubedjujes ceo svet i komsiluk da pricaju srpski jezik? Uz to obicno ide i vredjanje tipa: "jadni vi bez istorije i jezika, da vam nije Srba ni jezik ne bi imali". I to da svi oko nas govore nas jezik je neko nekad davno rekao i naredio. U najmanju ruku taj jezik je srpskohrvatski a ne samo srpski. Prosto nije u redu. Treba da se napravi saglasnost da svi govorimo istim jezikom a svako u svojoj drzavi nek ga zove kako hoce. Ili da se osmisli novi naziv jezika, recimo balkanski jezik kojim govore Srbi, Hrvati, Bosanci i Crnogorci. Sta ima tu lose?Bolje i to nego da se izmisljaju nova slova i reci iz stranih jezika, poput engleskog, prisvajaju. Kad mene neko pita kolko jezika govorim kazem dva, nisam valjda blesava da kazem govorim 5 jezika: srpski, hrvatski, crnogorski, bosanski i engleski. Isto tako kazem i da razumem narode koji zive u susednim zemljama jer pricamo istim jezikom they just named it differently :D
Razumes, budimo malo fer i korektni, zasto se svadjati oko nebuloza dok zivot prolazi pored nas?

(izvor ---- BLIC)

Hrana u Srbiji će biti preskupa

(komentari čitalaca)

Lucky
Dajte nam Nemacke cene i spasite nas bede...

f16
i bugarske plate :-)

anonymous
ili skupiti što više para i četvoro u auto da se deli benzin...
destinacija Segedin...

tako-je
to ce se i raditi, ko bude mogao da skupi dovoljno za put. Na nasu zalost, bice samo jos vise gladnih, oni koji imaju njima nije ni bitna cena, a onaj ko nema moze samo da umre od gladi, to se izgleda nikoga ne tice.

jacson
ja isao prvi put pre pet dana,jedna rec ODUSEVLJEN.islo nas cetvoro platili po 1.500 za gorivo,ono najskuplje smo sipali...prvi put napunio frizider,vratice mi 51 e na 250 e kupovine,sve stvari vrhunskog kvaliteta...oni se sa nama ovde zezaju

zemunac
Bolje a i blize je Temisvar,ja sam isao,nas 4,podelili plin,nema putarine,samo platis 3e vinjetu rumunsku za 7 dana.I brzo se stigne,put je dobar.Najveci trzni centar u istocnom delu evrope,vredi samo tako.Julius se zove.Blizu centra samog u temisvaru.

žika
Mangupi su svojevremeno tražili svetske cene za naše proizvode . U međuvremenu smo dostigli nivo svetskih cena i odavno ih prešišali .
E sada je red da opet tražimo svetske cene , plate neka su i naše !

bezimeni
Svi znamo da ce hrana biti preskupa,ali je i svima jasno da drzava nije uopste reagovala po pitanju robe,kao npr.psenice gde su rezerve kasno izasle sa cenom,napravile pometnju na trzistu,zato je i bio mali odziv.Poljoprivredni proizvodjaci licitiraju robu u "nebesa",jasno je da trud i ulozeno treba biti naplaceno,mene interesuje kolika treba da bude cena brasna,a onda hleba,ako je danas cena psenice tolika,kolika jeste i koja ce biti krajnja cena kukuruza obzirom na sušu ???
A, najvise me interesuje sta ce drzava da uradi po tom pitanju ?!

Miki
Kakva suša u Srbiji,pa zar ne čujete prognoze naših kompetentnih meteorologa da su u Srbiji kiše i pljuskovi svakog vikenda i da je ova čitava sedmica u Srbiji kišovita.
Povrtari ne treba da zalivaju bašte, ratari će,zahvaljujuću padavinama,imati odlične prinose kukuruza,soje i šećerne repe.Imamo jako pouzdane informacije o vremenu!!!


ANA
Kako prosipaju pamet, da čovek ne poveruje. Mi obični smrtnici nismo znali da će sve biti skupa (sada kao nije) da nam stručnjaci ne saopšte. Upotrebite tu svoju pamet, mudrost, položaje i šta već pa da lakše preguramo sve to. Istina da je suša ali ne živimo u Sahari.
Kod nas će poskupeti i kafa pod izgovorom da nije bilo kiše.

Sanja
Kako ste vickasti. Na sva zvona objavite seljaku, koji kao ne zna da je bila sušna godina, pa on se onda doseti da podigne cenu. Kao nikad je nezaposenost po Srbiji u privrednom sektoru, u državnoj upravi su pljuštali otkazi, a kod privatnika radi mali broj mučenika. Zato je i orijentacija radnika bila da se vrate na njivu, gde su puno radili. Hrane za Srbiju ima i previše, jer su svi izvan Beograda proizvodili i za sebe i za prodaju. Hrane nema dovoljno izvan, pa tamo cene treba da su veće. Da li je moguće da tako nepromišljeno duvate cene poljoprivrednih proizvoda bez potrebe i to za sopstveno tržište. Pa ne mislite valjda da ja treba da polatim cenu paradajza koju bi platio Afrikanac i to ovde na leskovačkoj pijaci koja ne može da proda količine, pa ih vozi, izvozi. Razmislite kad pišete, pojasnite takođe šta ste mislili. Vi kao da se ne hranite u Srbiji. Alo, pa ja ne kupujem u Nemačkoj, već u zemlji koja je najviše proizvela poljoprivrednih proizvoda. Klima se trajno promenila. Suše će tek biti. Je l to znači da gladujemo. Država najbolje da izveze krompir i pasulj po tri puta većoj ceni, da zarade seljaci, onda da ga uvezemo, da ga plate građani. Ima li to ikakvog smisla. Jedino da i od toga krenemo da pravimo robne rezerve.Svašta!

(izvor --- BLIC)

21. 7. 2012.

Alisa Marić i Bratislav Petković ministri sporta i kulture

(komentari čitalaca)

miki
nisam simpatizer niti jedne stranke, ali za bracu,kojeg znam jos iz detinjstva kao prijatelja moga oca,mogu da kazem samo reci hvale. pametan i mudar izbor naseg predsednika.
p.s oduvek su mu bili njaukusniji kolaci.

bre
Greška!
On nije moj predsednik! On je predsednik onih malo vise od 1500000 koji su glasali za njega! Nije moja greska sto je izborni zakon toliko glup, da i manjina moze da izbere predsednika!
Da je za njega glasalo bar 50% biraca, bila bi druga prica! Ovako.

mletak
pa ja sam veci kolekcionar i moje kolekcije sigurno vise vrede, magistar sam, pa ne mogu da budem ministar. Ova vlada ce biti plac majke bozije. Kao sto sam rekao dala baba dinar da udje u kolo a dva da iz kola izadje.

SMART-RIVER
Председник не одређује министре, него мандатар Дачић! Председник НИЈЕ чак ни члан странке које са СПС чини владу! Или и ти знаш да је фактичко стање такво да се Тома за све пита! А тадића сте сви пљували због тога!
Све је исто само њега нема!

Wu
Ko lupa minuse taj ne zna nista o Braci. Stari beogradjanin, pozorisni reziser, ima svoje pozoriste i muzej automobila, izuzetno obrazovan i kulturan covek.
čovek za postovanje.

Srdjan-5882
Podrska gospodinu Petkovicu. Ako je neko detaljan i posten to je on. Lepa vest konacno iz politike!!!!

Pedja
Braca je divan covek, nadam se da ce napraviti pomak u srpskoj kulturi i da ce bitne institucije kao Narodni muzej, Muzej Savremene Umetnosti i Narodno pozoriste zasijati, kao i da ce se zaustaviti gasenje kulture u provinciji.
Alisa je bila sampion, nije je dugo bilo - nadam se da poznaje stanje u sportu i da mora da gradi od osnove jer je sve korumpirani i komercijalizovano.

Vaske
Nikada u istoriji Srbije, ili drzave koje je Srbija bila deo, ministar sporta nije bio neko sa zavrsenim fakultetom za sport odnosnom DIF-om. Alisa kao vrhunski sportista apsolutno ima kompetencije za takvo mesto.
želim joj svu srecu u radu i puno uspeha.

Pcelica
Želim im, a samim tim i nama bolje dane za te dve oblasti. Nadam se da će bar ovaj ministar shvatiti da su u Beogradu potrebne galerije kako bi naši umetnici mogli da zarađuju za život. A da stranci ne dolaze samo zbog ludog provoda, već da mogu nešto od umetničkih dela da kupe, da posete muzeje i da ponesu drugačiju sliku osim one da je ovde sve dozvoljeno što kod njih nije...
(...)
Ima izložbenih gradskih/državnih galerija gde su zaposleni ljudi koji su još u prošlom milenijumu i to u debelom 'ladu socijalizma! Ne znaju da i od umetnosti treba i može da se živi, a i navikli su da ih grad/država plaćaju za sedenje i kafenisanje, pa radili ne radili - dobijaju platu...
A stranac može da iznese sliku uz dozvolu Zavoda za zaštitu spomenika kulture, plaćanje takse, a i sve t traje nekoliko dana - što je još jedan problem i za umetnike i za ono malo galerija koje PRODAJU umetnička dela...

umetnik
u beogradu ne postoji skoro ni jedna relevanta galerija/ komercijalna koja je deo svetskog umetnickog trzista. galerija zvono tu i tamo i to je sve!
ne vidim razlog da je ne moguce kupiti neki rad i izneti ga iz zemlje, ako bi postojala dobra poslovna galerija ona bi sredila potrebna dokumenta doticnom kupcu:) tako da gosn. tom, vi ne lupetajte:) .. mada novi ministar ne obecava, daleko je srbija od bilo kakvog dobro organizovanog sistema koji podrzava savremenu umetnost.. vostane figure, ikone i slicne djakonije verovatno ce novi ministar podrzavati vrlo rado.. ali i vecina neobrazovanog srpskog drustva jedino sposobnog da pametuje :)
pozdrav

Hm
Hm, ikone đakonije?
Ja ne znam gde ste se Vi školovali, ali u svetu se ikone cene kao umetnička dela...Da se ne shvatimo pogrešno, Srbija je daleko od podrške savremene umetnosti, ali to što u isti koš stavljate voštane figure i ikone, i pri tom ih nazivate "đakonijama" je vrlo... smešno (opet, da se ne shvatimo pogrešno, uloga ikone u jednoj religiji u ovom kontekstu je potpuno nebitna).
Izgleda da i Vi spadate u tu većinu "neobrazovanog srpskog društva jedino sposobnog da pametuje". :)


(izvor --- BLIC)

19. 7. 2012.

Književni konkursi: "to be or not to be"

(UVOD:
"Poziv na konkurs za književnu nagradu "POZIV NA PUTOVANJE"... itd
A sada komentari!)

Bojan M:
Ovo mi izgleda kao da su Laguna i Mono i Manjana rešili da ukroje domaću književnost, te i na ovaj način vrše uticaj. Na kraju će ispasti da nešto vredi ako je objavljeno za Lagunu, Mono i Manjanu i...
E, da interesantno je da i u radu žirija učestvuju i pobednici prošlogodišnjeg konkursa. To matematički znači, ja sam od 108 izabrao tebe, što znači da misliš kako se meni sviđa, a po zakonu tranzitivnosti, ti kao osoba u žiriju daćeš podršku mom razmišljanju, tj sve što ja odlučim ti ćeš podržati. Nedavno smo imali prepirku oko ovakvih konkursa i izvukao sam deblji kraj. Očekujem da ovo svesrdno lajkujete i da obavezno pošaljete štiva (pazi, mogu putopisi, dnevnici i hibridi) i tako učestvujete u afirmaciji savremene proze. Kada budete češljali gramatičke greške i ako tom prilikom uvidite da vam je delo kvalitetnije od onog što su ovi pisci pisali, prekrojite to malo, jer jedino tako možete proći na konkursu i doprineti afirmaciji savremene proze.

(...)
Bojan M.
To nije toliko bitno, ako ne pošaljete štiva. Ovo nije dešavanje!! Ovo je samo jeftina afirmacija pisaca koji su uz pomoć književnog i knjižarskog monopola zauzeli tron. Ne znam da li se sećaš skandaloznog Laguninog konkursa za kratku priču povodom Dana zaljubljenih pre par godina. Toliko su priče bile loše da je Laguna morala da skloni priče sa sajta. Elem, Stojiljković je osobi što je pobedila dodao nešto u stilu, odlično, očekujemo roman. Pogledaj rezultzate ovog konkursa:


Ovo je tebi dešavanje??? Zar stvarno Srbija nema da ponudi nešto kvalitetnije od ovoga?? Nema. a, jel' znaš što nema? Zbog ovakvih 'dešavanja'. Meni je stvarno žao što zbog ideje prozaonline (koja je stvarno dobra, da ne kažem unikatna) podržavaš ove gluposti. No, tvoj izbor.

(Na konkurs za najbolju priču o preljubi inspirisanu romanom ''Roman o preljubi'' Isidore Bjelice pristiglo je više od 250 komentara i 150 priča. Pravo učešća na konkursu imali su svi koji su napisali komentar za novu knjigu Isidore Bjelice ''Roman o preljubi''.)


Stevan Š.
Ne znam, mene posvuda napadaju zbog tog zagovaranja učešća na što više konkursa. Nije da nisam saglasan sa Bojanom da nije baš uvek sve regularno na mnogima od njih, ali duboko sam ubeđen da ih ima mnogo koji su O.K. Nigde nije istaknuta nekakva crna lista konkursa u kojima se unapred zna pobednik, pa onda jedino ostaje učešće, pa šta ti bog da.
Uostalom, sve što sam ikada objavio na papiru, prošlo je preko konkursa.

Bojan M.
Ček malo. Ovde nije reč da li je namešteno ili ne, već cela filozofija ovog konkursa ( o ovom sada pričamo, a možemo da povlačimo paralele). Nije normalno da konkurs oformi skupina domaćih AKTUELNIH pisaca, od kojih su neki pod DIREKTNIM uticajem izdavača.
Na primer Stojiljković nema svoje spisateljsko ja, već piše kako mu gazda Lagune kaže (kako profit kaže). Zamisli konkurs je u saradnji sa Mono i Manjana, a Kecmanović, član žirija, je njihov pisac. Zar ti iz svega ovoga ne proizilazi apsurd? Ako hoćemo malo dublje, ovde se zapravo radi o kalupljenju naše književnosti u stranu, kako bi izdavačke kuće što više zaradile. Kako sad to? Pa lepo, lakše im je da bedno plate prevod i prava i stave 'dobitnik te i te nagrade' nego da ulažu u domaćeg (originalnog pisca). Kada ukalupe biće, pa ovi naši pišu kao inostrani, i onda dolazi bombardovanje stranim piscima, koji su osvojili neku nagradu poput ove, ali je razlika što mi to ne znamo...


Stevan Š.
Hmm... Ne bih ulazio u prepucavanje o konkretnim imenima, pošto sam sa nekima iz žirija već imao gadne sukobe, ali pazi ovako: gledišta nam se dijametralno razlikuju. Više puta sam ti priznao da tvoj stav ima osnove i da ima mnogo mutnih radnji oko izdavaštva i oko konkursa. Pa ipak, nekako moraš biti objavljen. Opet se vraćamo na priču o tome da sam uboga sirotinja. Ne mogu finansirati ni samu štampu knjige u nekom normalnom tiražu, a kamoli troškove reklamiranja, promocija, distribucije itd... Sad što se tiče ovog konkursa konkretno, imam sve božje razloge da zazirem od njega, pa opet ću poslati svoj roman. Pitaćeš me - jesil' ti bre normalan? Možda ćeš i biti u pravu jer najmanje jedan član komisije ima razloge za predrasude prema meni. Ali ja, najkraće rečeno, nemam mnogo otvorenih puteva da dođem do velikih izdavača. Ma koliko kilava i opasna bila neka staza, još uvek je bolja od beskrajne provalije.
Eto, to ti je moj stav, možda ne baš revolucionaran, ali autentično moj, pa makar nekome delovao i ljigavo.


Bojan M.
To sve zbog PRAVIH čitaoca, zar ne? A, da li si razmišljao da PRAVI čitaoci možda više vole ubogu sirotinju od onih pisaca koji su ukalupljeni u kućama.
Zameranje! Ček bre, zar nije kvalitet presudan? Zar nije osnovno i kolegijalno i ako ja kažem nekom piscu, nemaš pojma da pišeš, a on to sve zaboravi kada pregleda moj rad. Osim toga za to služe šifre, a umesto šifri ovde se traži BIBLIOGRAFIJA!
Da li nama treba stvarno jedno fer takmičenje ili stvaranje nekih klanova i straha da se ne zamerimo piscu, jer smo tobože ugasili.
I na kraju pitao bih te nešto, naravno ne moraš da odgovoriš (daću prvo uvod, da znaš zašto pitam). Primetio sam da u Srbiji (imam statistiku u glavi) na konkursima figurira cifra od 110 do 140 radova. Tako je već unazad godinama. Uvek me je zanimalo da li je recimo 80% toga ono staro štivo koje kruži godinama ili je obratno, 80% novo, a ostalo ono staro što se vuče godinama. Pogađaš, pitanje je, da li jedno ili jedna ista štiva šalješ godinama ili stalno stvaraš nešto novo?


Stevan Š.
Uglavnom pišem nove stvari, ali to su trenutno kraće forme, priče, poezija, tu i tamo neka novela (40.000 - 100.000 Karaktera). U principu te stvari, ako ne prođu na konkursima šibnem na blog ili ukomponujem u zbirku koju neprestano dopunjujem. Sa druge strane samo sam jedan roman napisao i pravo da ti kažem, obišao je skoro sve konkurse za dužu formu i na svima je pukao. Dakle odgovor bi bio: i jedno i drugo. Zašto? Jel' to neko trik pitanje?


Bojan M.
Nije trik pitanje, već hoću da nekako odgonetnem šta se šalje na konkurse. Uzmimo Deretin konkurs i Mali Nemo. Tamo godinama unazad varijaju te cifre ( o romanu se radi). Sad je pitanje da li godišnje pristigne 120 novih romana ili je to 80% reciklaža.
Zamisli čitalac pročita da je neko štivo pobedilo od 120 štiva, a nema pojma da se preko pola tih štiva vuku godinama i da ih je žiri svake godine eliminisao kao nebuloze (pričamo o fer žiriju, koji se i menja, da ne bi bilo ono, blizina spaja).



Stevan Š.
Ne bavim se tim analizama. Deretin i onaj Hrvatski su jedini koji su se ograničili na roman, ostali konkursi primaju i zbirke priča. Prema tome, na dva konkursa šaljem drugi put isti roman, a na tri sam poslao zbirku priča. Odnos je 3:2 u korist novonapisanih stvari. Naime, Mali Nemo prima i zbirke priča. Prošle godine sam čak i bio uvršten u uži izbor, ali sam u krajnjem skoru otpao., Kako vidim ii ova dva konkursa koje je Zoran postavio primaju i zbirke, tako da to već sliku čini mnogo manje statičnom.
(izvor --- FACEBOOK)

18. 7. 2012.

Francuz pretučen u Nišu: "Niste pomogli Brisu Tatonu, nećete ni meni"

(komentari čitalaca)

ns
Srbija medju sljivama,kakvi smo mi primitivci treba nas izolovati ali pod hitno ne "90 mi smo u XV veku.


Pevac
Ma, bas si mnogo pametan. Zbog desetine huligana ispade da smo mi gradjani Srbije svi primitivci. i povrz svega plujes drzavu ciji si drzavljanin. Tvoj komentar vise nego dovoljno govori o samom tebi. Naravno da nije lepo to sto se dogodilo tom francuzu u Srbiji...
Ali ne moze se zbog pojedinaca poistovecavati svi gradjani Srbije.

BP
Ја бих, рецимо, волео да сазнам шта се конкретно догодило? Мало ми је ово глупаво да коментаришем а не знам о чему се ради. Био сам сведок различитих ситуација, и виђао често осионост (рецимо Енглеза и Американаца), али и наш, домаћи хулиганизам. Оно што је могуће да се у Србији догоди Американцу или Немцу, најмање је вероватно да се догоди Французу или Русу - најмање вероватно а ипак могуће. Дакле, дајте да видимо - шта је било па да онда заузимамо став, оцењујемо ко је примитиван, ко насилан, а ко исправан и у праву.

Zivim-u-Francuskoj
Problem je sto nas zbog ovakvih dogadjaja u svetu gledaju kao divljake. "Desetine huligana" nam ukaljase obraz kao da ih je milion.
Niko normalan se ne stidi svoje zemlje i naravno osudjuje huligane, ali je zalosna istina da nas u svetu sad poistovecuju sa huliganima.

Danica-Vesic
U pravu si.Ali neki nasi ljudi misle da smo mi najpametniji i ne brine ih sto nas poistovecuju sa huliganima.Zalosno.Treba ziveti u inostranstvu te videti kako se reklamiraju bivse YU republike za turisticka putovanja-nas tj.Srbije nema nigde.,bas zbog tih huligana koji rade sta hoce.n adam se da ce se ovo objavit

DjoplinKarenjinaDjenis
Moj muz je Francuz, ziveli smo u Srbiji oko cetiri godine i nikad nije imao problema. I on je odusevljen Srbima. Jedina losa iskustva su sa jednom navijackom grupom i nekim skinsima koji su ga provocirali, ali je sve proslo u najboljem redu. Ipak, kao sto rekoste, ima ksenofoba u Srbiji koji ne biraju sredstva da pokazu svoju "ljubav". Secam se takodje, kako su mi neki klinci pricali da su u Francuskoj, na skijanju, pretukli jednog Francuza. Kazu iznervirao ih, jer su hteli da pomognu njegovom drugu kom je jako pozlilo od alkohola, a on ih terao. Oni se osetili ponizeno i isprebijali coveka, a covek je verovatno samo bio u panici da mu prijatelj moze umreti. Sada imaju opste lose misljenje o Francuzima.
Eto, decije logike.

boki-nis
Nismo mi primitivci samo branimo svoje! Imam druga koji je rodjen i odrastao u Francuskoj,kada je prvi put izasao u grad on je prilazio svakoj devojci koja mu se svidja bez obzira s kim je u drustvu. Jedva smo ga izvukli bez batina a kad smo ga upitali zasto to radi on nam odgovorio da je to kod njih normalno kada odes u diskoteku ili nocni klub.

SB
Ako poistovecujes Srbe sa grupom huligana i nazivas nas privitivcima sto su se potukli sa Francuskim drzavljaninom, kako onda treba da gledam na Francuze koji stali prvi u redu da bombarduju tebe i tvoj narod i pobili pitaj Boga koliko ljudi? Budi realan malo, nemoj da posistovecujes gluposti, dovoljno je sto su nas ponizili sa Tatonom...
Nisam za nasilje, ali ovo sto je rade je klasicna propaganda.

(izvor --- BLIC)

Državna kompanija "Telekom" prva na redu za prodaju i privatizaciju

(komentari čitalaca)

logistika
Meni samo zao ovoliko nepotrebnog broja zaposlenih koji su se lepo ususkali jel kada se desi privatizacija svi kumovi,rodjaci i partijski drugovi ce malo sa nama na trziste rada.
ali drustveno odgovorna vlada ce im sigurno udeliti neku skromnu otpremninu da imaju za pocetak.

rebro
Pogresno je prodavati Telekom.
Da je to dobro valjda bi i Norveska prodala svoj Telenor ili Francuska svoj Telekom. Bitno je da nama govore kako je to "dobro za Srbiju". Na primeru hrvatskog Telekoma, mozemo da vidimo sta bi se desilo i sa nasim. Stranac bi odmah otpustio 50% zaposlenih i povecao cene usluga a sve to JER MU SE MOZE! Zasto prodavati kompaniju koja donosi profit? Zasto jednostavno ne postaviti vrhunske menadzere i resen problem? Ako uopste ima problema. Prodaja EPS-a, Telekoma i slicnih firmi je kratkorocna dobit za ne vise od 6 meseci i kad se pare potrose, sta cemo onda da prodamo? Jos jedna cinjenica je veoma vazna. Kupac Telekoma dobija i SVE VODOVE i celu infrastrukturu!!! To u prevodu znaci, da stranac moze da prisluskuje koga hoce i kad hoce jer sve ide preko telekomovih vodova. Telekom je sad monopolista u Srbiji ali je istovremeno i vlasnik Telekoma Republike Srpske a i crnogorskog "m:neta". To znaci da em ima dobit, em ulaze noivac i pravi profit. Pa zasto bi smo ista tu menjali?
Mozda je odogovor jer je neko nameracio masnu proviziju ali da je prodaja dobra za gradjanje Srbije - NIJE!

zlotvoric
Грешка би била продаја Телекома. Боље би било да га ставе под озбиљнију контролу јер се тамо деле годишњи бонуси од по пар хиљда еура. А профит је повећан неоправданим подизањем претплате на фиксни тел.
Економија на делу, реално.

dissident
A na sve to je SNS bio najveci protivnik prodaje Telekoma i toliko su pljuvali po demokratama koji su hteli da ga prodaju.
Sta se to desilo posle izbora da Tonik toliko preokrene svoja razmisljanja i ideje?

ludo-doba
A sta ce se desiti sve prodaju,sta ce neka naredna vlada da proda-SRAMOTA!!!Pa dokle vise,jedni "LOšI " su gradili decenijana a ovi DOBRI !?
sve prodase za cas!!!

(izvor --- BLIC)

17. 7. 2012.

U Mađarskoj umro Milorad Majkić koji je biciklom krenuo na Olimpijadu u London

(komentari čitalaca)

BojanKG
Nisam znao da postoje ovakvi podvižnici, koji na ovaj način motivišu naše sportiste na velikim takmičenjima. Neverovatno hrabar i nesebičan gest ovih ljudi, koji su možda ovako (svesno ili nesvesno) moralno uticali i doprineli mnogim vrhunskim rezultatima naših sportista. Voleo bih da poznajem nekog od njih, tek da im se uz stisak ruke zahvalim i kažem kako su nam podjednako bitni kao i sportisti naše reprezentacije.
Saučešće porodici Majkić...

RIP
Za biciklistu sigurno nema boljeg nacina da "zavrsi karijeru" nego ovako, da ode vrteci pedale. Zdrav zivot do poslednjeg minuta, radeci ono sto najvise voli.

vuleks
Ne bih bas rekao da je zdrav život. Možda je bio prije 10-15 god, ali očigledno da je ovo za čovjeka od 65 god. bio prevelik napor koje njegovo tjelo nije izdržalo. Na kraju je zbog toga "zdravog života" umro.
Jednostavno, ljudi nakada nece da priznaju da su ostarili i da sebi postave realne granice i ciljeve.

RIP
Nemojte tako plitko raditi na zameni teza. Da li je covek sebi zadao nerealan cilj, to je druga stvar. Nekog njegovog vrsnjaka ce stici D dan dok bude sedeo u fotelji, ili pesacio do prodavnice. Nebitno. Moja izjava i dalje stoji, covek je otisao radeci ono cemu je posvetio svoje srce.
Za respekt!

blackadder
I mene ovo pitanje muči. Amaterski biciklizam je izuzetno zdrav i prosto mi je neverovatno da čoveku koji je vozio do Pekinga može da se desi ovakva nesreća. Ali, možda je on izuzetak koji potvrđuje pravilo jer sam prošle godine vozeći sa jednom grupom upoznao deku od 80 i kusur godina koji je bio biciklista još pre II S.R.
Vozio je sa svima ostalima ne zaostajući, kao da mu je 20 godina.

bananaman
Majkic je bio profesor fiyickog u srednjoj poljoprivrednoj skoli,moj razredni staresina.Ziveo lep zyivot,voleo zdrave stvari,sport,rakiju i dobre drugare.
Neka ti je laka crna zemlja razredni !

spale
i meni je predavao, i svako jutro u 5h trcao mini atletskom stazom pokraj doma ucenika, gde sam inace ziveo.
Pocivaj u miru profesore!

Jelena
Poslednji pozdrav i postovanje ovom velikom coveku u svakom smislu.Entuzijasta je umro,entuzijazam zivi i dalje u njegovo ime kolege ce stici na cilj i njemu to posvetiti.
Preminuli ne umiru sve dok se spominju u pricama zivih.

Milena
Tuga...
jeste bio strog profesor i po malo nepravedan ali je voleo sve nas koji smo voleli sport i nismo izbegavali bavljenje fizicke kulture.Znao je da ceni svakog ucenika.Umeo je da nam da motivaciju za bavljenje sportom i da nam pokaze da se uz sport lakse i zdravije zivi!
Neka mu je laka zemlja i neka pociva u miru. Andjeli s tobom profesore:-(


Milan
I još su na tu ekspediciju poveli i jednog dečaka osnovca! Prilično neozbiljan i neodgovoran potez, zna se kakve sve loše posledice izaziva dugotrajna vožnja bicikla uključujući sterilitet...

Zarulja
Kako su tuzne ovakve vesti. Svaki put mi suza krene kada nas napusti neki heroj poput profe. Ali, posto se i sam bavim sportom, ovo mi daje neverovatnu snagu i podsticaj da budem jos bolji, da radim jos vise i napornije. Neko je gore rekao da je bio veliki motivator, a evo i sad kad je otisao, ostavio je ogromnu dozu motiva. Hvala.
Vecna ti slava!

Bivsa-ucenica
Profesor Majkić je bio davno moj profesor fizičkog u školi u Futogu,potresla me vest a fascinirao njegov život o kojem nisam imala pojma.Saučešće porodici a ti dragi Profesore počivaj u miru.

Zoran
Na prvom casu fizickog vaspitanja prilikom predstavljanja novim djacima te 2000-te godine.U svlacionici kada je izgovorio svoje ime Milorad,ponovio je da sve sto radi,milo radi.Sto mu i samo ime govori.Umro je radeci ono sto je najvise voleo i cime se najvise ponosio. Pocivaj u miru profesore! Iskreno saucesce porodici.

cane
Poslednjih mesec dana stalno slusamo savete lekara, kako u periodu od 11 do 16 casova treba izbegavati izlaganje suncu i teze fizicke napore. Voziti biciklo u dva posle podne na +40 stepeni, moze biti fatalno za svakoga, bez obzira na starosnu dob!!


(izvor --- BLIC)

16. 7. 2012.

Premijera promo spota peticije „Upali svetlo“

Predstavljamo Internet premijeru promo videa peticije „Upali svetlo - Borba protiv mračnog doba srpske kulture“.Povezanost umetnika i politike počela je da smeta građanima naše zemlje i zato su samoinicijativno pokrenuli peticiju „Upali svetlo - Borba protiv mračnog doba srpske kulture“, dok je umetnica Slađana Milošević osmislila i napisala tekst peticije u kome su formulisani zahtevi kako bi se depolitizovala kulturna scena u našoj zemlji. Slađana Milošević se u svom višegodisnjem društvenom aktivizmu bori za poboljšanje i legalizaciju kulturnog ambijenta u našoj zemlji. Ovo je samo jedna u nizu od njenih aktivnosti koja je usmerena ka poboljšanju kulturne slike Srbije.
Inicijatori i administratori peticije se zalažu da buduće generacije slušaju bolju muziku i koncerte, posećuju kvalitetne izložbe i performanse, čitaju dobre knjige, nauče nešto o svojoj kulturi kao i da se duhovno uzdižu i nadograđuju.
Vrlo je važno da se napomene da je peticija „Upali svetlo“ politički neutralna, i organizovana dobrom voljom i zalaganjem građana kako bi se depolitizovale sve sfere kulture, od medija do kulturnih ustanova.
Već nekoliko medija dalo je prostora da se čuje glas desetine hiljada ljudi angažovanih u podršci peticije „Upali svetlo - Borba protiv mračnog doba srpske kulture“


PROMO VIDEO


Peticija “Upali svetlo”:

Tražimo da se:
1. Depolitizuje kultura;
Rasvetli delovanje partija na uređivačku politiku medija;
Ukine prisustvo partija u kulturnim centrima i drugim ustanovama kulture;
Učini transparentnim finansiranje kulturnih manifestacija koje se zloupotrebljavaju u promotivne svrhe partija;
Ukine favorizovanje »političkih« umetnika – »stipendista« partija, itd.
2. Ukine monopol i korupcija u medijima, diskografskim kućama i drugim ustanovama kulture.
3. Započne borba za slobodu medija i istovremeno - borba za slobodu od medija, koji su kontrolisani monopolskom uređivačkom politikom.
4. Otvore elektronski i štampani mediji za raznovrsne kulturne sadržaje; Da se poštuje i primenjuje Zakon o telekomunikacijama i Zakon o oglašavanju, koji nalažu zastupljenost sadržaja koji će zadovoljiti potrebe svih slojeva društva, a ne samo onih u čijim rukama su poluge vlasti: politika, finansije i mediji.
5. Prestane sa indoktrinacijom i kulturnim diktatom političkih i medijskih vladara i diktatom ukusa vladajućeg sloja.
6. Da se država odredi prema vrednostima koje podržava i da nas oslobodi intelektualnog, duhovnog i estetskog zagađenja, svakodnevno prisutnog u javnom životu.
7. Da država ispuni obećanja, u skladu sa ciljevima ulaska u evropsku zajednicu naroda i da podrži evropske kulturne vrednosti, što znači da omogući slobodno stvaralaštvo, slobodu misli, reči i dela.



Peticija “Upali svetlo”:
http://www.peticije24.com/upali_svetlo

15. 7. 2012.

SNS: Zloupotreba Egzita u političke svrhe

(Komentari čitalaca)

Vlada
Mozes izaci iz SRS-a, ali SRS iz tebe NIKADA!

kdh
Novi Sad jeste glavni grad Vojvodine. Transparent je rezonski znak protesta protiv represivnih mera koje se primenjuju nad Vojvodinom.

rastpa
Ovakvo saopstenje je ocekivano, ali mi u njemu bode oci ova rec "najeklakantniji". :)


Novosadjanin-
Pa tako je jos od 38me iz proslog veka ,cak sta vise bilo Vojvodstvo . Eto nek se i danas zove VOJVODSTVO.
Inace transparent je zbog STRANACa da se ne pitaju "da nisu mozda zalutali u neki drugi Novi Sad !

ljilja
SNS polako postaje paranoicna. Gospoda iz SNS nece, da se pomire sa cinjenicom da, ih gradjani Vojvodine jednostavno nece i nisu im ukazali poverenje na prethodnim izborima. Pokusavaju na razne nacine, da omalovazavaju volju naroda u Vojvodini i pokusavaju, da naprave problem tamo gde ga nema!
Koliko god se trude, da deluju kulturniji, uvek iz njih izviri ona stara radikalska bahatost!

uh
...na najeklatantniju nacin..
impresionaran sam recnikom, ali s obzirom da jorgovanka citira cicerona, onda i nije iznenadjenje.

maja
ma sram bilo i beograd i novi sad .
zar nas u školi nisu učili da je glavni grad pokraine vojvodine novi sad. čemu tolika buka .sramota. pa neće se zbog toga vojvodina odcepiti niti će biti manje srpska

Mile
Sada izadje drzava, ako je ima, ako organizatori odbiju da se javno izvine za potpuno nepotrebnu provokaciju i potpisu papir o totalnoj depolitizaciji festivala dok postoji, za iducu godinu uskrati iznajmljivanje Petrovaradinske tvrdjave organizatorima EXIT-a, ili proglasi novi festival na Petrovaradinu u dobas odrzavanje EXIT-a, recimo Festival Suncevih Pega. I resen problem.
U protivnom, imamo jasnu poruku da je jedan obican festival jaci od drzave i da svako ovde moze da radis ta hoce.


agnostik
Pa EGZIT je nastao kao svojevrstan protest vlasti u kojoj ste i vi bili ali pod drugim imenom a uradio je za pozitivnu promociju Srbije više od vas i mnogih a što se prihoda i poreza tiče prvo prikažite svoje i svojih članova pa ko zna?

zoran s
direktnim razgovorima srba iz srbije iz vojvodine,sumadije i ostalih oblasti resiti nesporazume. naravno uz ucesce svih autohtonih drzavljana i madjara,rumuna,rusina,bunjevaca. jer problem je za sve isti,jugoslovensko-crnogorska hidra koja puno kosta ostavljana u beogradu. neko bi hteo da napravi sukob srbi iz srbije iz vojvodine,protiv sumadije i ...... jugosloveni znaju kako srbiju razdeliti,posvadjati,osiromasiti........
dosta vise separatizma i propasti srbije!


Exitash
Nemojmo zaboraviti da je Exit kao festival i nastao kao revolt mladih nad nekakvom "politikom". Tako da je ovo po meni za ocekivati od Exit-a;
jedino je pitanje dal je to sad revolt ili sta vec al to je druga tema.

Drinko
Ово је кршење Устава Србије. Ко прекрши Устав иде у затвор. Нема јавне расправе да ли је Устав савремен или конзервативан. Ако политичачри не знају поступак нека се не баве политиком. У свакој правној држави прво се мења Устав а потом ситуација. Политичари код нас, прво промене ситуацију а онда траже промену Устава. Док је оно прво, прави пут, ово друго је рушење уставног поретка, анархија. Ево ја се не бојим и не стидим да ово напишем. Слободни модератор ће ово објавити или не зависно од наређења.



(izvor --- BLIC)

13. 7. 2012.

U Sarajevu spremaju ćevape za Roberta de Nira

(komentari čitalaca)

Patka
Svrati do Drine u povratku! Imamo naselje u Suncanoj reci u Gornjoj Koviljaci nazvano po tebi!

Bosanac
Hotel Evropa??? Ako je to sto ja mislim da jeste, onda blic stvarno nemz dobre uzvore i dezinformise, jer to je najjeftiniji hotel Sarajeva, nikakav hit.
Sumnjam da ce jedan De Niro u takvom hotelu odsjesti.

Sarajlija
Bosanac nemas ti pojma....nisi ti dugo bio u Sarajevu,taj hotel je jedan od jacih na Balkanu,sa cuvenom Beckom kafanom u srcu BAscarsije

Robi
E ovako se ponasa kul lik !!! Extra poznat, bogat a skroman i normalan.

Demirony
De Niro je faca, ima neke od najboljif filmova, kog padne da se slika, rukuje sa njim, bilo sta, PRICACE :D

nislija
sve je istina,ali nije se to desilo 1967.,nego 1963.,nasli ga nasi ljudi kako spava na klupi na zeleznickoj stanici u nisu i udomili ga par dana...inace najveci holiwoodski zagovornik protiv agresije 1999.

Radashin
De Niro je ozenio crnkinju Dajanu Abot, koja je tad iz prvog braka vec imala cerku po imenu Drena. Drena De Niro je lepotica i foto model Djordja Armanija.
Ona svakako nije dobila svoje ime po reci Drini, a cisto sumnjam i da je Robert De Niro ikada procitao roman "Na Drini ćuprija".

Dovla
Istina je: "She was named after a river called Drina that is featured in the book "The Bridge on the Drina" by a Nobel-winning writer Ivo Andric." ukucaj na imdb-u "Drena De Niro".

Bob
Napokon neko sa tačnom informacijom! Pogledajte na "wikipedia", piše da Drena nije Robertova kćerka nego od Diahnne Abbott njegove prve supruge, a De Niro je usvojio Drenu kad se venčao sa Diahnne. Novinari bi mogli malo da se informišu pre nego što napišu neki članak. Ovo nije prvi put, konstantno čitam netačne i neproverene informacije.

Aerospace
Ovo sto ste napisali je delimicno tacno, a delimicno neznanje koriscenja google-a. Drena jeste usvojena cerka tako da ste tu u pravu, i njeno ime nema veze sa romanom. Dianna Abott jeste crna britanska politicarka koja iskace na google.
Probajte sa Diahnne Abbott i samo ce vam se kasti. :)

Vajms
"Kada izađe s prijateljima na ručak, desi se da ceo sat gleda u salvetu ispred sebe i uživa u tišini."
Eh, urade godine svoje : nekad je gledao u ogledalo i kocoperio se, sada gleda u salvetu i cuti. Car! :d


Nizerazredni-Vratnik
Ako voli skromnost i domaću atmosferu, neka dođe kod mene kući na Vratnik. Tu će se osjećati k'o prava raja. A pit ćemo domaću šljivu i meziti Vlašićki sir. Jbg, ponudio bih i ćevape, al u pitanju je skromnost :P


(izvor --- BLIC)

12. 7. 2012.

Mirođija u svakoj političkoj čorbi

Siniša Tucić:

Na listi Demokratske stranke, za pokranjski parlament, nalazio se i pesnik Pero Zubac, nekada čovek od partijskog poverenja za kulturu. Svako ko je čitao knjigu Česlava Miloša Zarobljeni um i zna nešto o Ketmanima, treba da zna nešto i o Zupcu.
Nekada čovek od poverenja Josipa Broza Tita, a danas čovek od poverenja Bojana Pajtića. Čovek koji je nekada kontrolisao šta knjizevnici pišu u časopisima, a sta glumci igraju u pozorištima.
Prema svedočenju aktera u zabranjenoj predstavi Golubnjača, on je taj koji je glumcima govorio:
- Kako vas nije sramota, imate decu, a neprijatelji ste ove zemlje jer niste za Tita, partiju i Jugoslaviju.
Ne umanjujem značaj antologijskih Mostarskih kisa i Zupca kao velikog pesnika, ali njemu, nakon svega, demokrate nisu smele da pruze sansu za povratak u politiku. Nije sporno da Vojvodina treba da ima glavni grad i kancelariju u Briselu. To je u duhu moderne evropske demokratije i u duhu ragionalizma. Sporno je ko ce u tim institucijama sedeti. Slovenacki atase za kulturu u Njujojorku je bio jedan Tomas Salamun. Ako ce u bnriselskoj kancelariji sedeti birokrate iz nekadasnjeg jednopartijskog rezima i njihovi neoliuberalni naslednici, koji ce samo uvecavati birokratski aparat, onda ja nisam u toj prici. A ako ce briselska kancelarija biti otvorena za nove ljude, ideje, projekte, kulturnu razmenu, tako nesto cu uvek podrzati.
A za gore pomenutog pesnika je bolje da se drži poezije i da svojim književnim radom proslavlja Novi Sad i Vojvodinu.
Ne mora on da bude mirodjija u svakoj političkoj čorbi.

(izvor --- FACEBOOK)

Prave skandal tamo gde ga nema!

(Komentari čitalaca)

boža
ko je vas poznavao, ni pakao mu tesko nece pasti.
Posle 20 godina rada u pozoristu, pobegao sam glavom bez obzira.

Izgubljeno poverenje
Стварно је К. Младеновић много тврдоглав човек, да не кажем нешто друго. Како он мисли да управља глумачким ансамблом који неће са њим више да сарађује. Он ће њима пар свесних политичко-пословних флоскула, а они ће сви да подвију реп и да га трпе. Паз' да не буде тако. Ама склони се човече. Не знаш са људима, ниси за руководеће радно место и тачка.

galata
Na koga se ovo donosi, na glumce ili upravnika? U celoj ovoj priči sam na strani Mladenovića - on ne mora da ima dobro ponašanje i karakter, bitni su rezultati; tako je i sa glumcima - mnogi veliki i dobri glumci ( i uopšte umetnici ) bili su nule od ljudi. Kakvi su karakteri glumaca iz Ateljea? B.B. je u poslednjih deset godina odbio 20-tak uloga, ali ne odbija redovnu platu?
T.S. je lepo rekao u intervjuu za "Gloriju" - neće da se muči i da sprema predstavu dva-tri meseca, a da je igra jedanput nedeljno.
I u tome je suština sukoba - Mladenović traži da se radi a neki bi i dalje da imaju plate, penziono i socijalno, a sa strane da rade šta i kada hoće?

gradjanin-x
Sramota me je dok čitam ovakvo saopštenje, što sam gradjanin ove države u kojoj su sve vrednosti devalvirane i gde politički podobni mogu da vedre i oblače kako im se hoće. Bukvalno u svim segmentima društva.
Tuga.

P
Ovakvom reditelju je mesto u politici.
I, skrenula bih vam pažnju na činjenicu da niko ne zna kakva je zaista situacija u pozorištu a dajete izjave kao da ste lice o kome se radi. To dovoljno govori o svima vama koji dajete komentare a niste uoznati sa situacijom i samo drobite vreme sebi i drugima.
To što ste jadni ostavite sebi...

teatar
ja znam situaciju u pozoristu i bila sam na proslavi, sokirana sam kako je moc medija velika, stice se utisak kada procitate tekst da se upravnik bahatio i pio sa prijateljima dok su oni pokusavali da iznesu umetnost na svojim plecima a razuzdana grupa ih je ometala, medjutim zaista je bilo drugacije, uprilicen je koktel kao i uvek, bile su zvanice i prijatelji ateljea 212, odjednom se doticna glumica pojavila pocela da gura ljude, otela mikrofon pevacici i osula paljbu po svima, ljudi su bili sokirani. Sve su to snimili i ujutru su se pojavili naslovi u stampi i snimak, naravno samo sa delom koji govori njima u prilog. Sramotno. Kao na vasaru!
Necu da stajem na stranu jednih ili drugih ali samo da podelim sa vama kako je izgledao taj dogodjaj.

Volsung
Da li to vasa druga recenica insinuira da je Kokan nula od coveka? Uostalom sta znaci da "on ne mora da ima dobro ponašanje i karakter, bitni su rezultati"? Mozda bi trebalo da se organizuje cirkus-kabare sa dresiranim zivotinjama i golim igracicama u cilju privlacenja publike, uostalom po principu bitni su rezultati mogao bi da se unajmi i gonic robova, on bi sigurno imao odlicne rezultate, ako se zanemare metode. Takodje, zasto vi tako sigurno tvrdite da Kokan "samo trazi da se radi"?
Odajete utisak da ste bliski upravniku, a samim time ne mozete biti objektivni i vase ucesce u ovoj raspravi se relativizuje i pretvara u jednostranu propagandu.

WAR
Ovaj medijski rat Kokan vs. Ansambl je vec nepodnosljliv, sta god se tamo desavalo. Ali jedna stvar je sigurna. Gospodjica koja je bila na koktelu objasnjava ovde ljudima kao da niko od nas nikad nije video koktel. Uvek je buka, a narocito ako je na koktelu predvidjena PEVACICA SA MIKROFONOM. ne vidim sta je bilo tesko u organiziaciji sacekati sa "muzicki veslijim delom koktela, dok se druga predstava zavrsi. U principu nije profesionalno odrzavati koktel dok je u drugoj sali predstava, pa makar bilo i troje ljudi na njoj. Mogao je i kokteli predstava, ali pametnije organizovano i to je to.
A mozda je gospodin upravnik malo poceo slabije da cuje...?

Gonic-robova
Upravnice, privedi te neradnike poslu ako im je do plate. Frustrirane na terapiju, talentovane i vredne na scenu. Red bi bio da se pojavi neka predstava na cast Ateljeu 212 - vec je mnogo je godina tavorenja i palanackog duha koji je ovladao kucom. Jos samo da prodajete dzem, ajvar i Sirogojno dzempere na ulazu.
Nije Atelje 212 scena za priredbe a'la "ulica otvorenog srca"...

KostA
Auh, a sta bi sa preko 50 prijava od strane drzavne revizorske agencije!? Javne nabavke bez konkursa, sam sebi odredjivao tantijeme, itd. Ima razloga za skandal kol'ko ti volja. Nego je problem sto onja koji treba da sankcionise isto to sve radi na malo visem nivou, pa cuti da ne talasa ...


(izvor -- -BLIC)