26. 6. 2010.

(ex) Bulevar (REVOLUCIJE) ostao bez poslednjeg platana

::: BEOGRAD :::

Radnici „Gradskog zelenila“ posekli su juče ujutru oko sedam sati i poslednji platan na delu Bulevara kralja Aleksandra koji se rekonstruiše. Platan broj 198, poznat po tome što ga je danonoćno čak četiri meseca čuvao apsolvent kineskog jezika Vladimir Živanić, odnet je samo nedelju dana pošto su, kako kaže njegov čuvar, gradske vlasti obećale da će biti sačuvan. U „Gradskom zelenilu“ ističu da su morali da uklone stablo jer bi radovi oštetili njegov koren, a da će najesen na tom mestu biti presađen novi platan visine 10 metara.
Ekipa “Gradskog zelenila” počela je da uklanja platan juče već oko šest sati ujutru, a Vladimira je o tome obavestila prijateljica koja živi u neposrednoj blizini.
- Spavao sam kad me je pozvala telefonom. Istog trenutka navukao sam majicu i pantalone i istrčao na ulicu. Uleteo sam u taksi, ali kad sam došao u Bulevar platan je bio već do pola posečen. Ogradili su drvo sa svih strana, bilo je desetak policajaca i nisu dozvoljavali nikome da se približi - priča Vladimir (25) poznatiji kao “drveni advokat” čija grupa na fejsbuku ima više od 15.000 članova.
Ubrzo su se okupili sugrađani koji su Vladimira podržavali tokom čitave akcije odbrane platana, a ni mnogi prolaznici nisu mogli da sakriju emocije. Srećom, incidenata nije bilo.
- Nisam mogao da gledam kako ga seku, samo se u jednom trenutku začuo tresak prilikom pada stabla. Nije mi žao što sam se 119 dana borio za to drvo da bi ga na kraju uklonili, već sam besan što me je gradska vlast prevarila - ističe Vladimir.
Pre deset dana Vladimir je, kako kaže, imao sastanak sa gradskim menadžerom Aleksandrom Bijelićem i Radovanom Draškićem, direktorom „Gradskog zelenila“ da bi se dogovorili o načinu uređenja parka oko platana kako bi to drvo nastavilo da živi i nakon rekonstrukcije Bulevara.
- Obojica su mi obećali da će platan ostati na tom mestu. Pošto sam već imao svoj projekat uređenja tog dela Bulevara, gospodin Draškić rekao je da će „Gradsko zelenilo“ napraviti svoja dva predloga kako bi se kasnije odlučilo koja je ideja najbolja. Međutim, u ponedeljak mi se javio i saopštio da „Gradsko zelenilo“ neće imati predloge uređenja i da ja sam pošaljem svoj projekat Gradu - objašnjava Vladimir.
S druge strane, u „Gradskom zelenilu“ ističu da su, i pored želje da izađu u susret građanima i sačuvaju platan broj 198, bili primorani da ga uklone jer se na njegovom mestu nalazi čvorište radova.
- Na tom delu neophodno je kopanje dubokih rovova usled čega bi došlo do oštećenja razgranatog korena stabla. Zbog toga smo morali da posečemo drvo, ali ćemo na istoj lokaciji postaviti nove specijalne kasete sa sistemom za navodnjavanje koji će omogućiti sadnju još jednog stabla iz kontigenta velikih platana. Zahvaljujući građanima koji su učestvovali u akciji „Dar za Bulevar” kupićemo rezervne sadnice pa će i ovaj ugao sa Ulicom Vatroslava Jagića najesen imati zrelo stablo visine 10 metara - kažu u „Gradskom zelenilu“ i dodaju da će nakon rekonstrukcije Bulevar imati 60 platana više nego pre početka radova.


Sačuvao 15 grančica
Nakon seče platana Vladimir je sakupio 15 grančica posečenog stabla u nadi da će one u vodi nakon mesec dana pustiti korenje.
- Ukoliko pusti žile pokušaću da je nakalemim na mladu sadnicu kako bi barem na taj način platan nastavio da živi. Žilavo je to drveće tako je, na primer, na jednom od izrovarenih panjeva na Bulevaru niklo novo mlado stablo. Pokušaću, ako Bog da da je nakalemim na mladu sadnicu - kaže Vladimir.

(izvor ::: BLIC, Beograd)

Нема коментара:

Постави коментар