3. 9. 2015.

ANTOLOGIJA TOME ZDRAVKOVIĆA!!!
3 CD-a, DVD I 40 STRANICA BOGATO OPREMLJENE KNJIGE!


Sa velikom radošću i ponosom predstavljamo Antologiju koju ste s nestrpljenjem čekali! Croatia Records-Jugoton objavila je Antologiju legendarnog pevača, kompozitora  I tekstopisca Tome Zdravkovića.
Antologija sadrži 3 CD-a sa 60 pesama, DVD "Dotako sam dno života", te bogato opremljenu knjigu na 40 stranica koja uključuje priču Siniše Škarice "Šta će mi život ili andaluzijska kadenca". Autor i urednik Antologije je upravo Škarica, a fotografije u izdanju potiču iz arhive Jugotona i Croatia Recordsa, i fotografa Zorana Kuzmanovića Munje i privatne zbirke velikog Zdravkovićevog fana Nikole Kankaraša iz Nikšića.
3 CD-a u Antologiji pokrivaju tri decenije Zdravkovićevog muzičkog delovanja, od šezdesetih i prvih pesama "Esagerata", "Žena mog druga", "Deca zemlje" i "Što te večeras nema" do "Ciganke", "Noći su tužne sve", "Ljubavi živote moj" i "Odlazi, odlazi". Tomine sedamdesete obeležile su pesme "Što te večeras nema", "Rastajemo se", "Kad se voli što se rastaje", "Tamburaši, tamburaši", "Sliku tvoju ljubim" i mnoge druge, koje uz Tomu izvode Ansambli Dušana Radančevića, Ace Stepića, Dragana Bendekovića, Žarka Josipovića Škule i Narodni orkestar RTB.
Iz razdoblja osamdesetih godina prošlog veka izabrane su pesme "Čekaj me", "Zbogom moja mladosti", "Tužno leto", "Ej Branka, Branka", "Svirajte mi tiho, tiše" koje su odsvirali Orkestri Dragana Kneževića i Faruka Jažića.
DVD "Dotako sam dno života", prvi put objavljen 1988. godine u štampariji Jugotona, sadrži 16 video snimaka - 14 muzičkih brojeva snimljeno je na koncertu Tome Zdravkovića u Skadarliji u restoranu Dva jelena, 1987. godine s Orkestrom Ljubiše Pavkovića, dok su spotovi "Sviraj, nepoznati druže" i "Ostao sam sam", uvršteni kao bonusi.

Treći deo Antologije Tome Zdravkovića čini tekst Siniše Škarice pod nazivom "Šta će mi život ili andaluzijska kadenca" na 30-ak stranica s mnogobrojnim fotografijama iz privatnog i muzičkog života ovog renomiranog pevača. Škaričina priča o Zdravkoviću započinje 70-ih godina prošlog veka, nakon teške nesreće pevačice Silvane Armenulić koja je tih godina otpevala veliki Zdravkovićev hit "Šta će mi život".
Toma Zdravković rođen je 1938. godine u Pečenjevcima, a već sa 15 godina počinje da gradi karijeru "kafanskog zabavljača" i pevača narodne, starogradske pesme, šlagera, i italijanskih kancona i francuske šansone u Leskovcu. Usledili su i drugi angažmani u ranim šezdesetima u Novom Sadu i Beogradu, a 1963.godine ili 1964. objavljuje prvu ploču za Diskos. Škarica vrlo zanimljivo opisuje i sledeća razdoblja Zdravkovićeve karijere te nova diskografska postignuća, ali i koristi citate o Tomi iz raznih časopisa iz onoga vremena.
"Da li je Toma Zdravković bio narodni pevač? Da. A da li je bio pevač "narodnjaka"? E, to je veliko pitanje. On je bio dovoljno drzak da u kompoziciju pomeša sve zvukove Mediterana, pa u njegovim pesmama nalazimo Andaluziju, Marselj, Palermo, Grčku, Dalmaciju", ustanoviće prilično tačno pre par godina beogradski novinar i književnik Ratko Dmitrović.
U epilogu, Siniša Škarica rezimira svoju priču o Zdravkoviću: "Ova priča o Tomi Zdravkoviću (ili možda ambicioznije shvaćeno: mala studija), započela je druženjem s njegovom "Šta će mi život", u vreme kada nisam ni znao ko joj je autor, a zaključiću je s trenutkom kada sam se počeo družiti s "pevačem najtužnijih očiju na svetu", kako su ga ponekad nazivali." Reč je o godini 1985. i žučnoj raspravi s Tomom za vreme Mesama u Beogradu.
Antologiju Tome Zdravkovića po od 2. 100 dinara, možete pronaći u prodaji u Jugotonu, ili preko:
Webshop: 
http://shop.crorec.hr/crorec.hr/ws_o_izdanju.php?IZDANJE_ID=822021
iTunes: 
http://itunes.apple.com/us/album/id1009304651
Amazon: 
http://www.amazon.com
Deezer: 
http://deezer.com/album/10662614


Нема коментара:

Постави коментар