Domaći
produkcijski projekat Stanice – Servisa za savremeni ples
PLESNA
PREDSTAVA “SCRAPE” U PROGRAMU BITEF POLIFONIJE
Bitef
Teatar, 29. septembar u 17.00
U
petak, 29. septembra sa početkom u 17 časova u Bitef Teatru, u
okviru programa 51. BITEF festivala – Bitef Polifonija, biće
prikazana plesna predstava “Scrape” autora Jovane Rakić i Marka
Pejovića, rađene u produkciji Stanice – Servisa za savremeni
ples.
Autori
ovog projekta, Jovana Rakić, koreograf i antropolog i Marko Pejović,
psiholog, teoretičar umetnosti i pozorišni praktičar su krenuli od
istraživanja sopstvenih slika tela, a onda i toga kako se sve može
koncipirati ljudsko telo i kako se produkuju tela koja u društvenom
kontekstu imaju određenu funkciju. Takođe su promišljali o tome na
koji način koncipiramo drugog i kakvo je njegovo značenje u
psihološkom, kulturološkom i društvenom kontekstu. Ovo
istraživanje je na vizuelnom planu rezultiralo i stalnim
poigravanjem sa svetlom, sa onim što se može ili ne može videti i
saznati o drugom, odnosno o svim onim rubnim mestima našeg ličnog i
zajedničkog iskustva.
Jovana
Rakić, koautorka projekta, rekla je povodom prikazivanja predstave
na Bitef Polifoniji: “Mislim da je plesna predstava
„Scrape“
prepoznata kao deo ovog umetničkog prostora jer se bavi trenutkom
iščekivanja preokreta koji se u stvari možda nikad neće desiti,
što je svakako u vezi sa osnovnim konceptom ovogodišnje Polifonije.
„Scrape“
je
inspirisan situacijama u kojima se ljudsko telo kontinuirano
naseljava raznim kulturološkim referencama, socijalnim odnosima i
potrebama. U procesu rada promišljali smo o tome kako koncipiramo
drugog i kakvo je njegovo značenje u psihološkom, kulturološkom i
društvenom kontekstu; zatim,
šta znači prekinuti kontinuirano kreteanje, koliko je moguće biti
subverzivan u odnosu na stalni pritisak ka progresu i razvoju.
Na predstavi smo (plesačice: Jana Milenković, Milica Pisić,
Natascha Schmalz, dramaturg Marko Pejović i Bojan Palikuća koji se
bavio dizajnom zvuka) radili mesec i po dana, i drago
mi je što i ove godine učestvujem na Bitef Polifoniji, kao retkom
programu koji daje prostor mladima u oblasti savremenih izvođačkih
umetnosti.”
Autori
predstave su bili podstaknuti da promišljaju o tome šta znači
prekinuti kontinuirano kretanje i koliko je moguće biti subverzivan
u odnosu na stalni pritisak ka progresu i razvoju. U procesu nastanka
predstave korišćeni su principi analize plesnog dela Marka
Pejovića, koje je izložio u svojoj knjizi “Četiri diskurzivne
tačke plesne prakse”.
Projekat
se oslanja na praksu stvaranja plesnog izraza kroz lične izbore i
odluke plesača, ispitivanje pozicije u širem društvenom kontekstu,
kao i odražavanje interesovanja i vrednosti u odnosu na kontekst u
kojem žive i rade umetnici okupljeni na ovom projektu.
Predstava
je nastala u ko-produkciji Stanice Servisa za savremeni ples, čiji
je osnovni cilj negovanje i podsticanje projekata i umetnika u
oblasti savremenog plesa, uz podršku mreže Departures and Arrivals
(DNA) kroz program Kreativna Evropa, Ministarstva kulture i
informisanja Republike Srbije, Bitef teatra, Magacina u Kraljevića
Marka 4 i Doma kulture Studentski grad.
Нема коментара:
Постави коментар