::: Regionalne vesti iz kulture ::: Književnost ::: Muzika ::: Pozorište ::: Film ::: Konkursi ::: Promocije ::: Knjige::: Izložbe:::
9. 2. 2017.
IZLOŽBA VIRTUELNE REFLEKSIJE U GALERIJI GRADSKE BIBLIOTEKE PANČEVO
Otvaranje samostalne izložbe digitalnih otisaka pod nazivom "Virtuelne refleksije", umetnica Jelene Lalić i Katarine DJ Urošević u petak 10.02.2017 u 19 časova u galeriji Gradske biblioteke Pančevo. Izložbu će otvoriti Jelena Gagić istoričarka umetnosti i grupa izvodjača, koja saradjuje na multimedijalnom projektu Dolarijum, umetnice: Nataša Milojević, Olivera Milojević, Jelena Lalić i Katarina DJ Urošević, sa "Dolarium: Cyber ego II" - performansom u četiri čina.
IZ KATALOGA:
Intenzivan razvoj digitalnih tehnologija i pojava kompjuterizovanih virtuelnih, imaginarnih prostora, omogućili su opsežna umetnička eksperimentisanja i ispitivanja značenja slike i poigravanja sa vizuelnim i tehničkim granicama njene pojavnosti. Optički miš postao je četkica ili špahtla, a izbor iz ponuđenog elektronskog menija, izbor iz palete. Kombinujući i modelujući specifične strukture, jedinice i elemente, digitalni medij postao je instrument kojim se generišu i umetnički produkti poput digitalnih grafičkih listova.
Sinteza novih naučno-tehnoloških metoda i humanističkih postulata integrisana je u stvaralačkoj energiji dve umetnice Jelene Lalić i Katarine Đorđević Urošević. Likovna ortografija vidljiva u radovima na njihovoj zajedničkoj izložbi Virtuelne refleksije, govori o promišljenom manipulisanju individualnim poetikama i kreativnim idejama u savremenim računarskim softverima. Na izloženim radovima umetnica, dominantno je zastupljeno tretiranje pitanja ekološke osvešćenosti i pedogenetskih tokova (evolucije i geneze tla).
Autorski stav u radovima Katarine Đorđević Urošević vidljiv je u vizuelizaciji specifičnih kompozicionih struktura, u pažljivom modelovanju sferičnih i elipsoidnih formi i u njihovoj međusobnoj relaciji. Dvodimenzionalnom prikazu, utisak trodimenzionalanosti i taktilnosti daju meki prelazi ivica predstavljenih oblika, koji nastaju u autorkinom rapidnom orkestriranju digitalnim računarskim impulsima i pikselima. Nazivi njenih grafika direktno se odnose na geološke pojave i resurse, kao i na vegetativne procese čime upućuju na stvaranje života i sveta. Fokusirana na istraživanje dijaloga svetlosti i senke, klasičnih principa komponovanja, Katarina Đorđević Urošević ovu seriju radova izlaže po gradaciji, akcentujući svetlosnu dramatičnost u dinamičnim kompozicijama.
Negovanje likovnosti u algoritamskoj logici digitalnih sistema predstavlja i osnovnu odliku izloženih radova autorke Jelene Lalić. Centralizovano cirkulisanje energije u krupnom kadru, aluzivno podseća na kretanje organizama kroz mikroskopsko sočivo, ali i možda na geološke tragove, fosile. Iako su nazivi njenih radova konkretno vezani za svet faune, njihove asocijativne i transparentne formativne predstave bliske fiktivnosti, ipak ne sugerišu na figurativno i materijalno. Dividan kolorit akcentovan prelomljenim svetlosnim sekvencama, referiše na prisustvo snažne kohezione vitalnosti. A sugestivna gestualnost primetna je u potezima-frejmovima. U radovima Jelene Lalić, osnovni diskurs istraživanja i ekperimentisanja predstavlja sinergija digitalnog i personalnog analognog umetničkog izraza.
Bliske po senzibilitetu, autorke stvaraju kompatibilna rešenja koja tematski povezuju procesi u prirodi, mikro i makro svet i ciklično kruženje energije. Ipak, njihov autentičan likovni izraz divergentan je u konstruktivnim i destruktivnim formama, koloritu, kao i u spoju klasičnih likovnih elemenata i preciznih softverskih performansi. U ovom harmoničnom duetskom digitalnom stvaralaštvu umetnica Katarine Đorđević Urošević i Jelene Lalić, kretanje nebeskih tela, mikroorganizama i unutrašnjih i spoljašnjih sila zemlje dostiže potpuno novu estetiku.
Jelena Gagić, Istoričarka umetnosti
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар