Zbog
dugogodišnjeg nedostatka, Ostavinska galerija otvara prostor za Narodni
Muzej Savremene Umetnosti u Beogradu. Svi autori i kolekcionari su
pozvani da svojim radovima doprinesu formiranju privremene kolekcije
ovog muzeja. Zainteresovani mogu doneti radove svakog dana od 13.-19.
Aprila, od 16-21h, u Narodni Muzej Savremene Umetnosti u Ostavinskoj
galeriji KC Magacin, na adresi Kraljevića Marka 8.
Otvaranje
Narodnog Muzeja Savremene Umetnosti u Beogradu održaće se 13. Aprila od
18h u Ostavinskoj galeriji KC Magacin, Kraljevića Marka 8. Privremena
postavka ovog novootvorenog muzeja polazi od praznog prostora i svi
zainteresovani su pozvani da donesu radove koji će činiti postavku ovog
muzeja. Svaki doneti rad biće
katalogizovan i odmah potom predstavljen javnosti u okviru postavke, a
osnovni princip rada kolekcije u toku njenog trajanja će biti usmeren na
savremenost i privremenost. Kada god je raspoloživi izlagački prostor
već popunjen radovima, novo delo biće postavljeno umesto najstarijeg
rada u kolekciji. Svi autori i kolekcionari pozvani su da svojim
radovima stvore ovaj muzej, jedini tog tipa u Beogradu.
Kako i u samom opisu Ostavinske galerije stoji:
X - dugme za gašenje prozora na svakom pretraživaču je novi logo
Ostavinske galerije. Kao i prostor, on je prisvojen, ali ne sme se
ugasiti.
Zahvaljujući mogućnosti otvorenog kalendara, zakazani
termin korišćenja prostora postaje ono najvažnije za muzej narodne
savremene umetnosti, prisustvo. U toj kontradikciji pojavnosti,
ideologije narodnog i savremenog, kao i prisvojenosti prostora, nastaje
Narodni muzej Savremene Umetnosti.
Memorija prvog i poslednjeg objekta.
Kao rezultat primarnog nagona ka sakupljanju (“Sammeltrieb”),
akumulacija objekata je svojevrsni oblik memorije. Šta je izloženo u
Muzeju govori mnogo o tom muzeju, ali još više o njemu govori ono što mu
se oduzima. Pravila “postojanja” ovog muzeja su jednostavna. Svaki
posetilac donosi svoj “artefakt” na izlozbu. Nakon aranžiranja i
akumulacije, bez klasifikacije, prvi doneseni artefakt, ujedno postaje i
najstariji, shodno tome ispada iz kolekcije. U ovom slučaju sam čin
dolaska i donošenja artefakta, je čin kopiranja; kognitivnih,
strukturalnih parametara.
Sadržaj Muzeja je nepoznat do
trenutka susreta. Ta nevidljivost sadržaja, koja se može
kontekstualizovati samo sa aktivnom ulogom dolaska i ucešća u
proizvodnji njegovog sadržaja, ističe upravo onu stavku koju institucije
“čuvaju”. Ovaj prostor cirkulacije, konzumacije i komunikacije, postoji
van igre identiteta. Odatle i sam naziv, tako iskopiran, kao da je neka
slika u pitanju. Privremenost “kolekcije” i sloboda aranžiranja, bez
prikrivanja rada, u samom procesu koristi “medij” Muzeja kako bi se
domislilo, preispitalo šta je umetnost i kako joj se može pristupiti i
sagledati je. Ovaj muzej sakuplja izazvane-okinute poruke, lažna
sećanja, gde su ljudi uvek, i nikad u svojoj kući. Ne mogu se zatvortiti
muzeji u onolikoj meri koliko se muzeja može smisliti.
Dobrodošli u Narodni Muzej Savremene Umetnosti!
Нема коментара:
Постави коментар